۷۰ هزار تماس مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی در جنگ ۱۲ روزه

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت شبانه روزی سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در جنگ ۱۲ روزه، گفت: بیش از ۷۰ هزار تماس مردمی از ۲۳ خرداد تا دهم تیرماه با این سامانه برقرار شده که بالغ بر سه هزار تماس آن مربوط به عوارض ناشی از جنگ بوده است.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان بهزیستی، ابراهیم غفاری افزود: ساعت کار سامانه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ قبل از حملات رژیم صهیونیستی از ۸ صبح تا ۱۲ شب بود که ساعت کار مرکز در دوران جنگ ۱۲ روزه شبانه روزی شد.
وی اظهار کرد,: پس از حملات رژیم اسراییل و شرایط جنگی کشور، به استانها اعلام شد که با توجه به شرایط جدید، آمادگی لازم برای ارائه خدمات در حوزه سلامت روان به شهروندان را داشته باشند.
غفاری گفت: ما به دلیل شرایط ناشی از جنگ، بسیاری از مراکز حضوری یا تعطیل بود و یا شهروندان به دلیل مشکلات، نمیتوانستند به مراکز مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: بنابراین بهترین راه ارائه خدمت از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بود و تلاش کردیم از همه ظرفیتهای موجود استفاده شود.
او با اشاره به اینکه از ۲۳ خرداد تا دهم تیرماه بیش از ۷۰ هزار تماس با ۱۴۸۰ برقرار شده است، گفت: استانهای تهران، اصفهان، البرز، فارس، ایلام، فارس، کرمان و سیستان بیشترین آمار تماسها را ثبت کردهاند.
به گفته غفاری، بررسی جنسیتی تماسها نشان میدهد بیشترین تماسها از طرف زنان برقرار شده که نشاندهنده نگرانی بیشتر زنان نسبت به محیط و افراد پیرامون است.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۵۱۰ مشاور در این سامانه مشغول خدمت هستند، افزود: در این مدت ۲۵۸ داوطلب(نیرو) جدید به سامانه اضافه شد.
غفاری با اشاره به فعالیت ۸۲۲ تیم محب در سراسر کشور نیز گفت: تیمهای محب بعد از حادثه وظیفه سرکشی به افراد را برعهده دارند، دو هزار و ۳۳۴ روانشناس در سطح کشور و ۵۸۶ مددکار، ۳۰ روانپزشک و سه هزار داوطلب در قالب ۸۲۲ تیم محب در سطح کشور وظیفه مراجعه به افراد آسیبدیده را دارند.