خبرگزاری کار ایران

هادی عامل:

ساخت مجتمع‌های فرهنگی امکان رفتن مردم به سینما را بیشتر می‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۰۲۷

هادی عامل می‌گوید باید به گونه‌ای عمل کرد که اگر اتفاقی افتاد، در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بازنده نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پردیس سینمایی «مهر کوهسنگی مشهد» به عنوان نخستین مجموعه فرهنگی چندمنظوره در کوهسنگی مشهد، پنجشنبه ۲۵ اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سینمایی و هنرمندان افتتاح می‌شود.

این مجموعه فرهنگی با بهره‌مندی از ۹ سالن سرپوشیده، ۳ سالن روباز طی سه سال توسط موسسه بهمن‌سبز در دل منطقه گردشگری کوهسنگی مشهد ساخته شده است. این پردیس سینمایی دارای ۱۱۸۰ صندلی است که مجموع ظرفیت ناوگان سینمایی حوزه هنری در شهر مشهد را به بیش از ۳ هزار صندلی افزایش می‌دهد.

افتتاحیه این سینما بهانه‌ای شد تا با هادی عامل گزارشگر کشتی که خود اهل شهر مشهد است گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

وی با اشاره به اینکه رفتن به سینما واجب است، مطرح کرد: من اصولا از قدیم تا به امروز سینما زیاد رفته‌ام و باید بگویم سینما در طی این سال‌ها با تغییرات زیادی مواجه شده است. در حال حاضر بیشتر سالن‌های سینما در پردیس‌های تجاری احداث شده‌اند و از آنجاکه فضای راحت و محیط امنی فراهم شده است، خانواده‌ها به راحتی می‌توانند در آن رفت‌وآمد داشته باشند.

این گزارشگر اهل مشهد با بیان اینکه وضعیت سینماها به لحاظ سخت‌افزاری خوب شده است، مطرح کرد: اینکه سینماهای قدیمی باید بازسازی و احیا شوند، بسیار نیاز هست. متاسفانه به لحاظ نرم‌افزاری در این دهه‌هایی که از انقلاب گذشته، تغیرات اساسی در محتوا رخ داده و همه موارد سیاست زده شده است؛ از ورزش گرفته تا سینما.

عامل ادامه داد: به همین دلیل از یک جایی مخاطب از سینما فاصله گرفت. همچنین این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی، آخرین چیزی که مردم به آن فکر می‌کنند، سینماست. در حال حاضر با وجود شبکه‌های نمایش خانگی مردم وقت نمی‌کنند با خانواده به سینما بروند. باید برای این مساله فکری کنیم و با تولیدات خوب آن‌ها را به سینما بکشانیم.

وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از اولین باری که به سینما رفت، پرداخت و گفت: چهار پنج ساله بودم که به همراه پدرم به سینما دیاموند که در حال حاضر به اسم هویزه فعالیت می‌کند، رفتیم و فیلم جزیره دکتر مورو را که اثری ترسناک بود، دیدیم.

این گزارشگر با بیان اینکه ساخت سالن سینما در مجتمع‌های فرهنگی در رفتن مردم به سینما کمک می‌کند و اینگونه امکان تماشای فیلم بیشتر می‌شود، مطرح کرد: با این مشکلاتی که خانواده‌ها دارند، تنها راه ممکن همین است که در پردیس‌های تجاری سالن‌سازی اتفاق بیفتد. در حقیقت افراد انقدر زمان ندارند که یک روز فیلم ببیند و روز بعد برای کار دیگری به مجتمع مراجعه کنند. همچنین با وجود رقبایی که برای سینما که در سه سال اخیر با آسیب‌های بسیاری رو‌به‌رو بوده، به وجود آمده است، باید امکاناتی جذاب فراهم کنیم تا بتوانیم افراد را جذب کنیم.

عامل در پایان با ابراز خوشحالی از افتتاحیه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی خاطرنشان کرد: شهر مشهد ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد پردیس‌های سینمایی دارد و بسیار می‌شود روی آن کار کرد‌ اما به دلیل عقاید مذهبی و همچنین نسبت به دولت‌هایی که مسئولیت برعهله می‌گیرند، باید هماهنگ باشد و شرایط خاص خود را دارند‌. در مشهد ساخت‌وسازهای زیادی اتفاق افتاده است و زائران حرم مطهر رضوی کم نیستند‌. به همین دلیل می‌تواند گردش مالی بزرگی داشته باشد. در این زمینه باید به هنرمندان نیز اعتماد کرد چراکه آن‌ها فرزند زمانه خود هستند‌. در حقیقت ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر اتفاق افتاد، در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بازنده نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز