خبرگزاری کار ایران

وزارت اطلاعات:

شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری در چهارشنبه‌سوری کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۶۰

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد و از مردم خواست ضمن حفظ هوشیاری کامل در شب‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال و مراقبت از فرزندان خود، موارد مشکوک را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به شمار ۱۱۳ گزارش کنند.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند؛ به دنبال دریافت اطلاعات معتبر در خصوص وجود توطئه‌های چندگانه‌ای برای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در شب‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال، سربازان گمنام امام زمان (عج) در روزهای گذشته با بکارگیری انواع شیوه‌های ردیابی اطلاعاتی، امنیتی و فنی، موفق به شناسایی و بازداشت چندین تیم تروریستی و کشف انواع مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجک‌های دستی و خمپاره‌های دست‌ساز شدند. از جمله تیم‌های بازداشت شده و مواد انفجاری مکشوفه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- شناسایی و بازداشت تیم ۲۱ نفره از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران شامل تعدادی از عوامل سابقه‌دار گروهک، زندانیان آزاد شده منافقین و عوامل عملیاتی آماده انجام اقدامات تروریستی. متهمین بازداشت شده اقدامات خرابکارانه‌ای همچون آتش زدن اموال عمومی، به ویژه اتوبوس‌ها در چهارراه‌های شلوغ و تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپاره‌های دست‌ساز را در برنامه داشتند.

۲- شناسایی و بازداشت یک هسته وابسته به گروهک‌های تروریستی منافقین و شبکه همکار آن در مشهد مقدس و کشف تعداد ۳۰۰ نارنجک دست‌ساز (سه راهی انفجاری) که برای استفاده در شب چهارشنبه آخر سال فراهم شده بودند. ضمناً همه عناصر دستگیر شده دارای سابقه حضور مؤثر در اغتشاشات خیابانی پاییز گذشته هستند و علاوه بر تولید نارنجک‌های دستی پیش گفته، تعداد فراوانی کوکتل مولوتف تولید و انبار نموده و برنامه‌هایی برای ایجاد راهبندان‌های مصنوعی، حمله به مراکز خاص و انجام خرابکاری طراحی کرده بودند.

۳- کشف تعداد ۱۶۲ نارنجک دست‌ساز، بیسیم و مقادیر فراوانی مواد اولیه تولید نارنجک در یکی از شهرهای غرب کشور و دستگیری عوامل اصلی تهیه مواد پیش‌ساز بمب در آن شهرستان و مرتبطین آن‌ها در تهران.

۴- شناسایی کارگاه دیگری در یکی از شهرهای غرب کشور که علاوه بر تهیه، انبار نمودن و فروش غیرقانونی مواد منفجره، به تولید انبوه برخی مواد انفجاری می‌پرداخت. در این کارگاه انواع مواد پیش‌ساز و خط تولید کامل بمب‌های دستی مستقر بود که عناصر اصلی بازداشت، مواد پیش‌ساز بمب ضبط و کارگاه توقیف شد.

۵- کشف دو کارگاه تولید بمب‌های دستیِ دارای ترکش در یکی از استان‌های شمالغرب کشور و بازداشت عامل اصلی و تعدادی از همکاران وی. علاوه بر آن مقادیر فراوانی مواد شیمیایی پیش ساز بمب، مواد محترقه و بمب‌های بزرگ آماده انفجار و تجهیزات کارگاهی مرتبط نیز کشف و توقیف شد. اگرچه عوامل اصلی این پرونده از عناصر بومی استان فوق‌الاشاره هستند اما با متهمین متعددی در استان‌های غربی، شرقی و پایتخت کشور در ارتباط بودند که کلیه مرتبطین آن‌ها شناسایی شده، تعدادی بازداشت و تعداد دیگری فعلاً تحت نظر قرار گرفته‌اند.

۶- گروهک تروریستی منحله دمکرات اقدام به اعزام تیمی با هدفِ خرابکاری در شب چهارشنبه آخر سال نموده بود که بلافاصله مورد رصد سربازان گمنام قرار گرفت و اعضای آن پیش از هر اقدامی بازداشت شدند. همچنین ۱۰ محموله نظامی شامل سلاح‌های کمری، نارنجک، مقادیر زیادی فشنگ و خشاب و اقلامی برای انجام جنگ روانی در شب چهارشنبه آخر سال کشف و ضبط گردید.

در پایان متذکر می‌گردد که گرچه با کشف کارگاه‌ها، مواد و تجهیزات انفجاری و دستگیری عناصر تروریستی فوق‌الاشاره، ضربات سهمگینی بر تشکیلات، نفرات و برنامه‌های تروریست‌ها وارد آمد، با این حال ضرورتِ رعایت حداکثری ملاحظات امنیتی در شب‌های پیشرو همچنان مورد تأکید می‌باشد. تروریست‌ها در ادامه جنگ ترکیبی و اغتشاشات پاییز گذشته و ناکامی سناریوی مرکزی خویش، اکنون شدیداً به دنبال آسیب‌رسانی به مردم و انتساب اقدامات جنایتکارانه خود به حافظان نظم و امنیت کشور هستند. لذا جان‌برکفان بی‌نام و نشان ملت بزرگ ایران اعلام می‌نمایند که همچون همیشه با تمام توان خود به ایفای وظایف خویش می‌پردازند و در رویارویی با تروریسم صهیونیستی، قاطع و کوبنده عمل خواهند کرد. همچنین از مردم فهیم و با بصیرت نیز تقاضا دارند ضمن هوشیاری کامل در شب‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال و مراقبت از فرزندان خود، در عین حال موارد مشکوک را به ستاد خبری وزارت به شماره ۱۱۳ گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز