خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات:

دستگاه‌های اطلاعاتی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی در هر حوزه‌ای از جمله تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس باید آماده باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۵۸

رئیس جمهور جایگاه وزارت اطلاعات را رصد و دیده‌بانی از همه بخش‌های کشور دانست و اظهار داشت: انتظار از وزارت اطلاعات این است که علاوه بر ارائه گزارش و راهکار به سایر بخش‌ها، نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه ادامه داده و خروجی عملکرد آن رفع آسیب‌ها، ایجاد رضایت، امید و اعتماد برای مردم و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی نظام باشد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در آستانه ولادت با سعادت بقیه‌الله الاعظم (عج) در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات، ضمن تبریک این مناسبت و تبریک روز سربازان گمنام به مجموعه نیروهای اطلاعاتی کشور، از اهمیت زمان‌شناسی برای مجموعه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور گفت و اینکه اقدام بر اساس توکل، تدبیر و زمان‌شناسی همان اقدام و تصمیم صالح است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور به گستره همه توانمندی‌ها و داشته‌های خود مورد تهدید است، شناخت دقیق و کامل این داشته‌ها را شرط لازم برای صیانت صحیح از آنها دانست.

رئیسی با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر و ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور، هدف دشمن را القای تغییرات مورد نظر خود در ادراک و شناخت مردم دانست و افزود: داشتن نگاه تحولی و اشراف به دانش و اطلاعات روز، در کنار شناخت دقیق ماهیت این تهدیدات، از ضروریات مقابله با دشمن در عرصه جنگ ترکیبی اخیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و به‌هنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد.

رئیسی جایگاه وزارت اطلاعات را رصد و دیده‌بانی از همه بخش‌های کشور دانست و اظهار داشت: انتظار از وزارت اطلاعات این است که علاوه بر ارائه گزارش و راهکار به سایر بخش‌ها، نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه ادامه داده و خروجی عملکرد آن رفع آسیب‌ها، ایجاد رضایت، امید و اعتماد برای مردم و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی نظام باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت آینده‌نگری در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، همگرایی و همکاری در این مجموعه‌ها را نیز بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جنگ امروز بر پایه و اتکای رسانه‌ها و فضای مجازی رخ می‌دهد، لذا نیروهای وزارت اطلاعات باید در عرصه مقابله با ادراک‌سازی و ایجاد گره‌های ذهنی و همچنین رفع این گره‌ها به خصوص در میان نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

رئیسی در بخش ابتدایی سخنان خود با بیان اینکه نیروهای وزارت اطلاعات مفتخر به عنوان سرباز گمنام امام زمان هستند، اخلاص را شرط موفقیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: شما تحت لوای نظامی کار می‌کنید که به دنبال اجرای احکام الهی بوده و از همین رو نظامی مقدس است، لذا شما هم باید قدسی بیاندیشید و قدسی عمل کنید و با همه نیروهای و مجموعه‌های اطلاعاتی دیگر دنیا متفاوت باشید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات نیز در سخنانی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی اخیر، همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مزدوران آنها در کنار فریب‌خوردگان به میدان آمده بودند، اظهار داشت: دشمن تلاش زیادی کرد تا این اغتشاشات را به یک رویارویی تمام عیار در عرصه‌های مختلف قومی، مذهبی و امثال آن تبدیل کند، اما با اقدامات و تدابیر و مجاهدت‌های دستگاه‌های مختلف کشور بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) ناکام ماند و امروز از زبان خودشان می‌شنویم که به استیصال رسیده‌اند.

وزیر اطلاعات همچنین گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) و برنامه‌های این وزارتخانه در راستای رویکردهای دولت مردمی برای مردم‌پایه کردن وزارت اطلاعات ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز