خبرگزاری کار ایران

احمدی صدر مطرح کرد؛

تلاش شهرداری برای آزادی تمامی زنان زندانی جرایم غیرعمد در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۹۳

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با پویش نذر یاری در تلاش هستیم تا آخر ماه مبارک رمضان هیچ زندانی زن جرائم غیرعمد در تهران نداشته باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران احمدی‌صدر در حاشیه جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و حمایت از خانوده آنها با محوریت آزادی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: سلسله پویش‌هایی در شهرداری تهران با عنوان نذر یاری را راه اندازی کرده‌ایم که در طول سال و به بهانه‌های مختلف برگزار می‌شود تا از خیرین، شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد و غیره که اقدامی را سال‌های سال خودشان در دستگیری از نیازمندان انجام می‌دهند با نقش حمایتی و تسهیل گری انجام بدهیم.

وی افزود: پویش نذر یاری در قالب طرح بهار ایران به موضوع آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد اختصاص دارد و امیدواریم به همت همه کسانی که در این حوزه دغدغه مند هستند بتوانیم سال جدید و ماه رمضان را به شکلی آغاز کنیم که زن زندانی جرایم غیر عمد که بیشتر مالی هستند را نداشته باشیم.همین پویش می‌تواند به موضوع زنان زندانی جرایم غیر عمد خاتمه دهد و تعدادی از آنها در لحظه سال تحویل در کنار خانواده خود باشند.

احمدی صدر به پویش جمع‌آوری اسباب بازی با عنوان نذر همدلی و نذر یاری هم اشاره کرد و گفت: در بسیاری خانواده‌ها بعد از بزرگ شدن کودکان اسباب بازی‌ها باقی می‌ماند که می‌توانند آن را در این پویش به کودکانی که نمی توانند اسباب بازی خرید کنند، هدیه بدهند و اسباب بازی‌ها جمع‌آوری و پس از ضد عفونی، بخشی که قابل استفاده خواهد بود مرتب می‌شود و به کودکانی که توانایی خرید ندارند هدیه داده می‌شود.

وی گفت: از همه خیرین و کسانی که در حوزه زنان زندانی جرایم غیر عمد دغدغه دارند دعوت می کنیم تا نیت خود را از این طریق عملی کنند و امیدوارم با  این گلریزان بتوانیم هر چه زودتر نسبت به آزادی این افراد اقدام کنیم تا به خانواده خود بازگردند و استقبال می‌کنیم اگر شهروندان نیازمندی را در اطراف خود می‌شناسند نسبت به معرفی آنها اقدام کنند.

 احمدی صدر در مورد پویش افطاری ساده اظهار کرد: در 352 محله تهران در پویش نذر یاری پیش بینی سه میلیون افطاری ساده انجام شده است که توسط مردم برای مردم انجام خواهد شد و ما از این طرح حمایت می‌کنیم چراکه هدف اصلی آن این است که مردم بتوانند سفره‌های خود را با یکدیگر تقسیم کنند.شهروندان می‌توانند به صورت مستقیم و از طریق شماره حسابی که نسبت به آن اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود، اقدام کنند و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران آدرسی برای پویش نذر یاری و اسباب بازی‌ها اعلام خواهد کرد. همچنین هر خیری که با سازمان در ارتباط است می‌تواند به صورت مستقیم نسبت به عملی کردن نیت خود اقدام کند. مجمع خیرین ما شامل بیش از 1000 خیر در چند پهنه شهر تهران است.

احمدی صدر با اشاره به توزیع بسته های معیشتی، اظهار کرد: طی سال گذشته توزیع 30 هزار بسته معیشتی را انجام دادیم و امسال این اقدام به صورت بن‌ تقدیم افراد نیازمند می‌شود تا بتوانند با بن‌ها از فروشگاه‌هایی که در نظر گرفته شده خرید کنند. ما از ابتدای محرم کار را آغاز کردیم تا هر فردی هر خدمتی که می‌تواند ارائه دهد در این طرح باشد، به طور مثال معلمی که می‌تواند به فرزندانی که توانایی مالی ندارند به صورت خصوصی تدریس کند، درس بدهد. امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان، زنان زندانی جرایم غیر عمد بتوانند در تهران به کانون خانواده بازگردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در حوزه کودکان کار با تعدد مدیریتی مواجه هستیم و باید اتفاقی بیفتد تا با ایجاد هم افزایی یکبار برای همیشه این موضوع حل و فصل شود و همچنین بر همین اساس اعلام آمادگی ما توسط شهردار تهران به رئیس جمهور ارسال شد تا مدیریت این موضوع را برعهده بگیریم و با تخصیص اعتبار و ساختار مسئله کودکان کار را مدیریت کنیم و از تعدد این موضوع بکاهیم و بتوانیم با یک هم افزایی مسئله کودکان کار را حل و فصل کنیم. در قانون شهرداری تهران نسبت به کودکان کار مکلف نیست و وظیفه اصلی بر عهده سازمان بهزیستی است تا با همکاری شهرداری تهران در تامین زیرساخت‌ها اقدام کند. در تهران بیش از 34 مرکز ویژه کودکان کار احداث کردیم و هم اکنون به تعداد زیادی از کودکان خدمات می‌دهیم.

وی عنوان کرد: ما فراتر از تامین زیرساخت‌ها کار انجام داده‌ایم و آمادگی تامین زیرساخت‌های بیشتر را هم داریم ولی این مشکل حل نشده و مردم شاهد هستند که در سر چهارراه‌ها این کودکان رویت می‌شوند که موضوعی آزار دهنده است و ما اعلام آمادگی کردیم و ریاست محترم جمهور نیز برای بررسی موضوع دستورات لازم را دادند. اگر این اجازه به شهرداری تهران داده شود قطعا کمک 100 درصدی می‌کنیم تا این مشکل حل شود. کارگروه ویژه کودکان کار با مدیریت بهزیستی تشکیل شده و مشکلات پیش روی حل این معضل را احصا کردیم و مدل حرفه آموزی برای این کودکان ارائه کردیم اما چون متولی اجرای طرح نیستیم باید اخذ اختیار انجام شود تا ما بتوانیم طرح را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز