خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

باید به سمت مدل آموزش پیوندی برویم/مدرسه صالح فضا را برای مشارکت باز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۹۱۵

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از ویژگی های مدرسه مدرسه صالح مشارکت است، گفت: آموزش امری جمعی و اجتماعی است و مدرسه صالح می‌خواهد فضا را برای مشارکت باز کند. اولین بستر ما در این مشارکت اجتماعی و در راستای آرمان های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی، در آیین اختتامیه هفدمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان در مورد راهکارهای مقابله با بیان کرد: یکی از راه های پیشرو اجرایی سازی سند تحول بنیادین است که مورد تاکید رهبر و صاحب نظران است. در این سند به چند موضوع تاکید شده که هنوز به آن نرسیده ایم و بسیج فرهنگیان شایسته است تا این کار را دست بگیرد. حالا مدرسه تراز سند و تراز جمهوری اسلامی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ سال دیگر در جشنواره فرهنگیان باید روی این موضوع تمرکز کنیم.

او گفت: در سند تحول واژه مدرسه صالح آمده است. برخی می گفتند سند خیلی آرمانی نوشته شده است من هم می گویم از جهتی درست است اما باید توجه کرد سند می خواهد دانش آموزان را به درجه ای برساند. ما باید برای این هدف کار علمی کنیم. اولین نقطه در مدرسه صالح ساده سازی است. ساده سازی یعنی در مدرسه حوزه هایی از دانش مورد بحث قرار می گیرد  مهارت هایی مورد کار قرار می گیرد که با چالش های زندگی روزمره‌ و صنعت هماهنگی ندارد. راه رسیدن به پیوند این دو فضا این است که آموزش ها و مهارت ها را با نیازهای بازار کار و صنعت پیوند بدهیم.

الماسی افزود: اتفاقات خوبی افتاده، اما هنوز عقب هستیم و باید به سمت مدل آموزش پیوندی برویم. تکالیف عملکردی که خیلی از معلمان امروز مطرح می کنند ناظر بر ساده سازی است. یک مورد دیگر اینکه باید متناسب سازی صورت بگیرد. ما با نسلی مواجه هستیم که از کودکی بیشترین اطلاعات را کسب می کنند و چون اطلاعات نبود دیر توانستیم به اطلاعات برسیم. ما در معرض انجام کارهای فرایندی نبودیم ولی کودک امروز مداوم تجربه و انتخاب می کند و به این واسطه می تواند کارآفرینی کند.

مشاور وزیر تصریح کرد: سند تحول بنیادین می‌گوید مدرسه باید انعطاف پذیری داشته باشد. دیگر فقط وزیر و مدیران نمی‌توانند در مدرسه اعمال نظر کنند بلکه خانواده ها، رسانه ها و گروه های مشارکتی می توانند در مدرسه نقش داشته باشند و ریشه مردمی سازی آموزش و پرورش همینجا شکل می‌گیرد. باید زمینه کنشگری همه گروه های انقلابی و در راس آن شجره طیبه بسیج در مدرسه فراهم باشد.

مدیرکل دفتر وزارت: یکی از ویژگی های مدرسه مدرسه صالح مشارکت است. بچه ها در فضای مجازی مشارکت دارند اما در فضای واقعی میل به فضای انفرادی دارند و در آموزش نیز میل به آموزش انفرادی دارند و این خوب نیست. آموزش امری جمعی و اجتماعی است و مدرسه صالح می خواهد فضا را برای مشارکت باز کند. اولین بستر ما در این مشارکت اجتماعی و در راستای آرمان های انقلاب است. بهترین آن نیز در بسیج و تشکلات دانش آموزی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز