خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با ایلنا:

معلمان باید سالی ۲۰۰ ساعت آموزش توانمندسازی ببینند/ به افرادی که از طریق ماده ۲۸ جذب می‌شوند بورسیه تعلق نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۹۸۲

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بنابر قانون پذیرش شدگان از طریق ماده ۲۸ باید ابتدا یک سال آموزش ببینند و بعد به عنوان معلم سرکلاس بروند، اما متاسفانه به این دلیل که زمان اعلام این ظرفیت با ابتدای مهر ماه و آغاز سال تحصیلی فاصله کمی دارد، این یک سال هم رعایت نمی‌شود.

«رضا مراد صحرایی» رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تفاوت کیفیت نیروهایی انسانی که از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند و فقط یک دوره مهارتی در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند با کیفیت دانشجویان این دانشگاه توضیح داد: بدون هیچ تردیدی کسی که در تربیت معلم درس می‌خواند، کیفیت کاری بهتری نسبت به دیگران دارد. 

او در ادامه تصریح کرد: به هرحال افرادی که از طریق ماده ۲۸ قرار است جذب آموزش و پرورش و معلم شوند، در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های توانمندسازی می‌بینند. تنها راه نزدیک کردن کیفیت کار این افراد با کسانی که از ابتدا چهار سال دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند، شرکت در همین دوره‌هاست.

صحرایی تاکید کرد: قانون می‌گوید پذیرش شدگان از طریق ماده ۲۸ باید ابتدا یک سال آموزش ببینند و بعد به عنوان معلم سرکلاس بروند، اما متاسفانه به این دلیل که زمان اعلام این ظرفیت با ابتدای مهر ماه و آغاز سال تحصیلی فاصله کمی دارد، این یک سال هم رعایت نمی‌شود. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: بر این اساس ما این افراد را همزمان با آغاز کارشان در کلاس درس توانمند می‌کنیم و به همین منظور نیز بسته‌ای ویژه‌ای برایشان طراحی کرده ایم. این بسته در سه حوزه کارایی دارد؛ صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت‌های حرفه‌ای و صلاحیت‌های تخصصی. 

صحرایی در پاسخ به این سوال که بسته‌ها و محتوای آن چگونه طراحی می‌شوند، اظهار کرد: ما برای طراحی این بسته‌ها با معاونت‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش تعامل داریم. آن‌ها در مورد نیازهایشان توضیح می‌دهند و مطابق با همان چیزی که وزارتخانه به عنوان نیاز معلم مطرح می‌کند، بسته توانمندسازی را طراحی می‌کنیم که بر اساس پیش بینی که در خصوص نیازهای معلم دارند منجر به رفع این نیازها و توانمندی معلمان جدید می‌شود. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص ساعات مقرر برای گذراندن دوره‌های توانمندسازی معلمان جذب شده از طریق ماده ۲۸ نیز توضیح داد: قانون می‌گوید باید سالی ۲۰۰ ساعت آموزش ببینند، اما ما براساس ظرفیتی که خودمان داریم پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم سالی ۵۰ ساعت آموزش را به این افراد ارائه کنیم. 

صحرایی در مورد مشمولیت دریافت بورسیه دانشگاه فرهنگیان برای افرادی که از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ جذب می‌شوند، بیان کرد: این افراد شامل بورسیه نمی‌شوند و تازه باید یک سال دوره معلمی ببیند تا مجوز داشته باشند و بتوانند سر کلاس درس حاضر شوند. البته که احتمالا اول مهرماه این افراد سر کلاس خواهند رفت. 

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست از این نومعلمان برای گذراندن دوره یک‌ساله توانمندسازی شهریه‌ای دریافت شود؟ گفت: فعلا نه، ولی شاید در آینده مجبور شوند چنین کاری هم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز