خبرگزاری کار ایران

فراخوان «ماهور» منتشر شد/ نخستین مسابقه سحرخوانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۴۳

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فراخوان جشنواره «ماهور» نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن حسینی (دبیر جشنواره ماهور) گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد جشنواره «ماهور» نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» را با مشارکت انجمن موسیقی ایران برگزار کند. 

وی با اشاره به موسیقی رمضان به عنوان یکی از انواع شاخص و شناخته شده موسیقی مذهبی بیان کرد: نیایش و مناجات یکی از موارد با اهمیت در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبات مذهبی است و از گذشته‌های دور مرسوم بوده است. از این رو، جشنواره «ماهور» را با هدف آشنایی و تقویت بخش مناجات‌خوانی در موسیقی مذهبی و آیینی در سه حوزه سحرخوانی، مناجات‌خوانی و نیایش در آئینه اقوام، طراحی کرده‌ایم که هر شرکت‌کننده می‌تواند همزمان در هر سه حوزه شرکت کند. 

حسینی در خصوص شرایط ارسال آثار افزود: علاقمندان می‌توانند تا ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۲ به پرتال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara. ir مراجعه کنند و حداکثر ۳ اثر خود در هر حوزه را در قالب فایل صوتی mp3 یا wave در این سامانه بارگذاری کنند. شرکت‌کنندگانی که از اشعار شاعران معاصر استفاده می‌کنند می‌بایست رضایت‌نامه شاعر را نیز در سامانه بارگذاری کنند. 

وی ادامه داد: همچنین دوستانی که امکان دسترسی به سایت را ندارند می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به آدرس میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، نبش خیابان دائمی، پلاک ۱، طبقه ۹، دفتر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارسال کنند. 

دبیر نخستین جشنواره «ماهور» تصریح کرد: در راستای سهولت دسترسی مخاطبان، ابیات و اشعار منتخب با محوریت مناجات‌خوانی و سحرخوانی در سایت جشنواره بارگذاری شده است. 

حسینی درخصوص آیین اختتامیه این جشنواره گفت: پس از جمع آوری و داوری آثار، مراسم معرفی برگزیدگان ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۲ همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود. جایزه نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۱۰۰میلیون ریال برگزیده اول در هر بخش، ۷۰ میلیون ریال نفر دوم در هر بخش و ۵۰ میلیون ریال نفر سوم در هر بخش خواهد بود. همچنین قطعات برگزیده در قالب آلبومی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر می‌شود. 

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۹۶۶۵۳۵۳۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز