خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد:

صدور ۹ هزار پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۱/ رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۱۲۹

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده و سوق یافتن تمرکز ساخت‌وساز از مناطق شمالی به مناطق جنوبی شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با اشاره به رونق ساخت و ساز در مناطق جنوبی شهر، گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده در مناطق جنوبی شهر تهران که ایمنی شهر و شهروندان را به خطر می اندازند، ما سعی کردیم به منظور نوسازی این بافت، تمرکز ساخت و ساز را از شمال شهر به مناطق جنوبی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال اتفاق مبارکی در این حوزه افتاد و آمار صدور پروانه از حدود ۶ هزار پروانه در سال ۱۴۰۰ به حدود ۹ هزار پروانه در سال جاری رسیده است وپیش بینی ما این است که  اگر مشکلی پیش نیاد این تعداد به حدود ۱۰ هزار پروانه در سال ۱۴۰۲ می رسد.

صارمی افزود: از آنجایی که تلاش‌های ما در راستای رونق بخشی ساخت و ساز در مناطق کم تر برخوردار و جنوبی شهر بود، در مناطقی مانند منطقه یک، شاهد کاهش ۹درصدی صدور پروانه بودیم اما در منطقه ۱۶ که از مناطق هدف ما و دارای بافت فرسوده است، آمار صدور پروانه از حدود ۲۳۷ به ۳۸۰  رسید و یا در منطقه ۱۸ از ۱۷۳ پروانه به حدود به ۳۸۲ رسید، یعنی ما با ۱۲۱ درصد رشد صدور پروانه در این مناطق مواجه بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز