خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

کاهش ۴۰ درصدی زمان صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۰۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش 40 درصدی میانگین زمان صدور پروانه برای درخواست‌های ثبت شده در 10 ماهه نخست امسال، نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با مقایسه میانگین زمان صدور پروانه در 10 ماهه نخست سال 1401 با مدت مشابه سال 1400، گفت: میانگین زمان صدور پروانه براساس درخواست های ثبت شده از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته، 48 روز بوده است که این عدد، امسال به 29 روز کاهش یافته است، بنابراین ما با کاهش 40درصدی در این حوزه روبه رو بوده ایم.

وی با بیان اینکه میانگین زمانی صدور پروانه در همین بازه زمانی در مقایسه بین امسال با سال گذشته، برای کلیه درخواست های ثبت شده، 24 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: میانگین زمان صدور پروانه برای کلیه درخواست های شهرسازی، در سال گذشته 98 روز بوده که این عدد امسال به 75 روز رسیده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش آمار درخواست صدور پروانه در بافت فرسوده در 10 ماهه نخست سال 1401، گفت: ابلاغ بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده موجب استقبال مالکان برای نوسازی املاک فرسوده شد و ما شاهد رشد 49 درصدی ثبت درخواست صدور پروانه در این بافت طی 10 ماهه سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه در سال 1400 بودیم. با توجه به این موضوع، تعداد پروانه های صادره برای بافت های فرسوده نیز در این مدت، 48 درصد افزایش داشته است.

صارمی در پایان درخصوص آمار صدور پروانه در شهر تهران گفت: با توجه به اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی و آغاز صدور پروانه در دو مرحله، شامل پروانه شهرسازی و پروانه شروع عملیات ساختمانی از خرداد ماه امسال، تعداد درخواست های ثبت شده برای پروانه شهرسازی تا دی ماه سال جاری،  6597 مورد بوده که تاکنون منجر به صدور 1457 فقره پروانه شهرسازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز