خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران، رئیس خانه معمار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۸۱

مهدی چمران با رای اعضاء شورای راهبردی برای مدت ۴ سال به عنوان رئیس خانه معمار انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با اشاره به تصمیمات اولین جلسه شورای راهبردی خانه معمار گفت: براساس وظایف تعیین شده برای این شورا در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، اولین وظیفه، تعیین رئیس و سپس اقدام برای سیاست گذاری و راهبری این خانه است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: ایجاد مرکز تدوین و تبیین معماری سنتی ایرانی- اسلامی، پیش بینی بودجه سالانه و ارائه به شهرداری تهران، ارائه پیشنهاد در راستای بهبود کیفیت معماری شهر تهران به مراجع ذیصلاح، ایجاد کانون صاحب نظران و دوست داران معماری ایرانی- اسلامی و امکان سنجی جهت استفاده از ظرفیت های بنا، برای کاربری آموزشی و ایجاد مدرسه عالی هنر و معماری از دیگر وظایف شورای راهبردی خانه معمار است.

صارمی افزود: طبق مصوبه جلسه گذشته نیز مقرر شد، مجموعه آثار استاد لرزاده در حوزه ساخت مساجد که حدود ۶۵۰ اثر است، گردآوری و با استفاده از تکنولوژی های نوین در این خانه به معرض نمایش گذاشته شود.

معاون شهردار تهران درخصوص مصوبات اولین جلسه شورای راهبردی خانه معمار، اظهار داشت: اعضای این شورا در گام نخست، نسبت به انتخاب رئیس اقدام کردند و آقای مهدی چمران با رای تمامی اعضاء، به عنوان رئیس خانه معمار برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

صارمی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری خانه معمار از دیگر اقدامات شورای راهبردی است، بیان کرد: تعریف کارکرد فضایی و عملی این خانه به صورت دائمی برای حفاظت از آن ضرورت دارد که در جلسات آتی درخصوص نوع و شکل آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکنون بودجه لازم برای بهره برداری و نگهداری خانه معمار به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده شهرداری تهران پیش بینی شده است لذا ضرورت دارد، سیاست گذاری و تعریف کارکرد فضایی و عملی این خانه به صورت دائمی هرچه سریعتر و طی جلسات آتی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه شورای راهبردی خانه معمار با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، سعید سادات نیا نماینده انجمن معماران ایران، مهدی حمزه نژاد نماینده دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه علم و صنعت، محمد رضا بمانیان نماینده دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه تربیت مدرس،  سحر ندایی طوسی نماینده دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اعضای شورا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ناظر این شورا و حامد سلیمی سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در محل خانه استاد لرزاده برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز