خبرگزاری کار ایران

بهترین جراح ستون فقرات در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۲۶

امروزه ستون فقرات یکی از مهمترین عضو های حیاتی بدن ما انسان ها می باشد و بهتر است به سلامت ستون فقرات خود بیشتر اهمیت بدهیم .یکی از روش هایی که شما می توانید به داشتن ستون فقرات سالم خود کمک بکنید ورزش کردن می باشد.

ورزش کردن به شما کمک میکند تا شما ستون فقراتی سالم و محکم داشته باشیم از دیگر روش هایی که امروزه می‌توانید ستون فقرات سالم داشته باشید استفاده از لبنیات همچون شیر گوشت گوشت ماهی گوشت قرمز می باشد که می توانید با کمک این غذا ستون فقرات سالمی داشته باشید وجود دارد چرا خوردن لبنیات می‌تواند به سلامت ستون فقرات ما کمک شایانی داشته باشد لبنیات دارای ویتامین دی می باشد و بودن بی تامین دی موجب میشود که ستون فقرات سالم محکم داشته باشیم پس بنیاد یکی از بهترین مواد ضروری برای داشتن ستون فقرات سالم میباشد که میتوانید اذان استفاده نمایید.

یکی از عارضه هایی که امروزه در بین سالمندان و افراد مسن شایع می باشد تنگی کانال نخاع میباشد تنگی کانال نخاع امروزه در بین افراد سالمند بسیار شایع است بیمارانی که دارای تنگی کانال نخاعی هستند باید بسیار مراقب سلامت خود و ستون فقرات خود باشد و باید ورزش کردن را جزئی از برنامه روزانه خود داشته باشد امروزه بیماران تنگی کانال نخاعی باید به سلامت خود بیشتر از افراد معمولی اهمیت بدهند یکی از راهکارهایی که باید بیماران تنگی کانال نخاعی به آن اهمیت بدهند طرز خوابیدن بیماران تنگی کانال نخاعی میباشد بیمارانی که دارای تنگی کانال نخاعی هستند باید به جای استفاده از تشک های سفت و سخت یا تشک های خیلی نرم از تشک های طبی که از سفتی و نرمی متعادلی برخوردار هستند استفاده کرد برای منظور میتوانید از تشک های طبی استفاده نمایید همچنین این بیماران بهتر است از متکا هایی که ارتفاع بالاتری دارند یا اصطلاحاً متکا های بلند استفاده نکنند و سعی کنند این بیماران از متکا های طبی استفاده نمایند.

همچنین بهتراست این بیماران هنگام خوابیدن یکم تکایای وسط بین پای خود قرار دهند تا فشار کمتری به کمر خود وارد کند اما نکته ای که وجود دارد از کجا بفهمیم که تنگی کانال نخاعی داریم برای این منظور شما باید به یک جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه نمایید دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراح ستون فقرات در تهران میباشد . اما بد نیست بدانید یکسری از علائم از علائم تنگی کانال نخاعی میباشد مثلاً درد در ناحیه گردن درد در ناحیه پشت یکی از نشانه های تنگی کانال نخاع می باشد یا گزگز کردن از علائم تنگی کانال نخاعی می باشد پس باید بدانیم که تنگی کانال نخاع علائم زیادی دارد درد سیاتیک یکی از نشانه های تنگی کانال نخاعی می باشد سیاتیک در یک پا به صورت یک درد و یک ظرف به صورت همزمان ایجاد می شود و این خود از یک نشانه تنگی کانال نخاعی بیمارانی که تنگی کانال نخاعی دارند از ضعف حرکتی برخوردار می باشد و سلامت یماران می‌توانند به راحتی حتی زیپ شلوار خود را بالا بکشند یا نمی‌توانند دکمه‌های پیراهن خود را به راحتی ببندند و این یک نشانه‌ای از از تنگی کانال نخاعی می باشد.

بهترین جراح ستون فقرات در تهران

 دیسک کمر امروزه یکی دیگر از عارضه های ستون فقرات می باشد امروزه پارگی دیسک کمر در افراد جوان نیز دیده می شود و دیگر همانند سابق مختص افراد سالمند نمی باشد برداشتن بار سنگین فشار زیاد به کمر می‌تواند از عوامل پارگی  دیسک کمر باشد پارگی دیسک کمر چه علائمی دارد فتق دیسک کمر در ابتدا با علائم عصبی و درد همراه است به حدی که بیمار نمی تواند به راحتی بشیند به راحتی راه برود و مدام در ناحیه پشت خود دردی را احساس میکند کمردرد، بی حسی و گزگز در پاها و از دست دادن احساس در اندام تحتانی علائمی هستند که به احتمال زیاد نشان دهنده فتق دیسک کمر هستند که به آن فتق ستون فقرات کمری یا افتادگی دیسک نیز می گویند. بیماری های شدید با داروهای مسکن، تزریق مستقیم به ستون فقرات و فیزیوتراپی درمان می شوند. اگر این اقدامات پس از چند هفته استفاده باعث تسکین نشوند، ممکن است جراحی لازم باشد.

 

درمان فتق دیسک کمر چگونه است؟

ابتدا درمان محافظه کارانه اعمال می شود. آن شامل:

استراحت - اجتناب از بارگذاری بیش از حد ستون فقرات

استفاده از داروهای انتخاب شده مناسب - مانند NSAID ها، مسکن ها، شل کننده های عضلانی

فیزیوتراپی - به عنوان مثال یونتوفورز، لیزر، TENS، میدان مغناطیسی تمرینات - تمریناتی که مخصوصاً برای فتق دیسک کمر توصیه می شود از روش مکنزی استفاده می کند که شامل موارد دیگر است: در انجام هایپراکستنشن ستون فقرات؛ ورزش های توصیه شده برای ستون فقرات کمری نیز شامل تمرین هایی است که کشش، افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات، تقویت عضلات، بازیابی الگوی صحیح راه رفتن را انجام می دهد. تزریق استروئید - در فضای اپیدورال نخاعی اطراف محل درد برای کاهش تورم و التهاب اعصاب انجام می شود.چنین رویکرد گسترده ای به درمان باعث می شود که وضعیت 8 بیمار از 10 بیمار در عرض 1.5 ماه از شروع درمان بهبود یابد. با این حال، اگر در این مدت بهبودی کم یا بدون بهبودی وجود داشته باشد، پزشک ممکن است جراحی ستون فقرات را تجویز کند.

دیسک لغزنده چیست؟

لغزش دیسک وضعیتی است که به عنوان فتق دیسک شناخته می شود. این ساختار ستون فقرات بین بدنه های مهره ای قرار دارد که در غیر این صورت دیسک بین مهره ای یا دیسک نامیده می شود. دیسک ابتدا به عنوان ضربه گیر برای ستون فقرات عمل می کند. ثانیا، تحرک را فراهم می کند. امکان اکستنشن، خم شدن، چرخش و حرکات جانبی را فراهم می کند.

 

بهترین جراح ستون فقرات در تهران

چگونه این عارضه را درمان کنیم؟

اگر مشکوک به لیز خوردن دیسک هستید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی اغلب برای تعیین علت این وضعیت استفاده می شود. درمان بسته به وضعیت ضایعه تعیین می شود. در صورت امکان از درمان محافظه کارانه استفاده می شود. از دارو درمانی استفاده می کند. پزشک ممکن است مسکن ها، داروهای ضد التهابی و شل کننده های عضلانی را تجویز کند. علاوه بر این، اشکال مختلف فیزیوتراپی و آب درمانی نیز قابل استفاده است. طیف وسیعی از درمان ها برای انتخاب وجود دارد. این موارد عبارتند از: کمپرس و پوشش گل، میدان مغناطیسی، یونتوفورز، اولتراسوند، سرما درمانی (درمان سرما)، لیزر درمانی، ماساژ زیر آب.دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراحان دیسک کمر میباشد برای درمان دیسک کمر خود میتوانید به وبسایت ایشان مراجعه و نوبت آنلاین خود را دریافت کنید .

در مورد کمردرد، حرکت درمانی عالی است. آنها از جمله انجام می شوند تمرینات افزایش دامنه حرکتی، بهبود وضعیت بدن، بهبود کنترل حرکتی ستون فقرات، لگن و باسن، فعال کردن عضلات تثبیت کننده ستون فقرات (به ویژه عضلات عرضی شکم).

دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراحان ستون فقرات در تهران میباشد برای دریافت نوبت آنلاین کافیست به وبسایت ایشان مراجعه نمایید و نوبت آنلاین خود را دریافت نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز