خبرگزاری کار ایران

۴۴۰ هزار بیمه شده جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از زمان استقرار دولت جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۰۴

بیت الله برقراری گفت: از زمان استقرار دولت مردمی تا کنون ۴۴۰ هزار نفر عضو این صندوق شدند که این عملکرد یکساله با عملکرد چهار ساله‌ی دولت‌های قبلی برابراست.

به گزارش ایلنا، در سفر یک روزه مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به استان قم، حضور در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، دیدار با سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، زیارت حرم حضرت معصومه (س)، دیدار با خانواده شهیدان قلندران و نشست با کارگزاران استان قم از برنامه‌های صورت گرفته این سفر بود. 

بیت الله برقراری(مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر) در سفر یک روزه به استان قم با حضور در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از زمان استقرار دولت مردمی تا کنون ۴۴۰ هزار نفر عضو این صندوق شدند که این عملکرد یکساله با عملکرد چهار ساله‌ی دولت‌های قبلی برابراست. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید براینکه حوزه‌های اجتماعی یکی از گسترده‌ترین حوزه‌ها در کشور است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین وزارتخانه‌ها به شمار می‌رود که هر یک از آن‌ها با بخش وسیعی از مردم ارتباط دارد به همین دلیل بیشترین دغدغه این وزارتخانه کسب رضایت مردم است. 

وی با تاکید براینکه ۳۰۰ هزار شهید جان شیرین خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فدا کردند، گفت: دشمنان به دنبال ناکار آمد جلوه دادن نظام هستند و در این راستا لازم است مدیران حرکت جهادی داشته باشند تا توطئه دشمنان خنثی شود. 

برقراری با تاکید بر تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح کشور، عنوان کرد: با تبیین وظایف برای مردم می‌شود اقدامات بنیادین انجام داد. 

وی با عنوان اینکه روستاییان مولدان این کشور هستند و امنیت غذایی کشور در دستان توانمند آنان است، تصریح کرد: روستاییان در زیر بنای کشور نقش مهمی دارند و مستحق دریافت خدمات بیشتری هستند و این قشر زحمت کش باید از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تشریح خدمات این صندوق، اضافه کرد: جامعه هدف ما حدود ۳۰ میلیون نفر است که می‌توانند از خدمات این صندوق بهره ببرند. 

وی با تاکید براینکه بیمه روستاییان از برنامه‌های حاکمیتی است گفت: افرادی که ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند می‌توانند عضو این صندوق شوند. 

برقراری با این عنوان که صندوق از جمله مولودات جمهوری اسلامی است و در حال حاضر ۱۷ سال دارد، از بیمه تکمیلی مستمری بگیران برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار مستمری بگیران بیمه تکمیلی شدند و ۲۲ هزار فقره وام به مستمری بگیران ارائه می‌شود که در آسان‌ترین شرایط می‌توانند این تسهیلات را دریافت و از محل مستمری آنان اقساط برداشت می‌شود. 

برقراری برلزوم توجه به روستاییان تاکید کرد و گفت: در حوادث اخیر جهادگران روستایی زاده و از مناطق محروم بودند که باید به این اقشار به عنوان سرمایه‌های انقلاب بیش از پیش توجه کرد. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت کار فرمای این صندوق است و دو برابر حق بیمه را پرداخت می‌کند و هرکسی که عضو این صندوق باشد از کمک دولت بهره‌مند می‌گردد. 

وی با انتقاد براینکه بعضی قوانین به درستی برای مردم گفته نشده است، عنوان کرد: این مسئله موجب تاسف است و باید صندوق با ادبیات قوی به مردم معرفی شود زیرا که فعالیت این صندوق جلوی فقر و آسیب اجتماعی را می‌گیرد. برقراری یادآور شد: به زودی میزان مبلغ مستمری‌های این صندوق نزدیک مبلغ مستمری تامین اجتماعی خواهد شد و تا پایان دولت فعلی به سطح قابل قبولی می‌رسد و در دوره بعد دولت به بهترین سطح میرسد. 

پس از این نشست بیت‌الله برقراری در دیدار با سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، با اشاره به فعالیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اظهار داشت: جامعه کشاورزان ما پراکنده بوده و کشاورزانی داریم که در روستا و نیز کشاورزانی داریم که در شهر و یا کلان‌شهر زندگی می‌کنند. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ادامه داد: در این صندوق این ظرفیت وجود دارد که همه کشاورزان در هر نقطه‌ای که باشند زیرپوشش بیمه قرار گیرند. 

وی با بیان اینکه عشایر را نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند، افزود: قانون‌گذار مشخص کرده که می‌توانیم شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که در سطح کشور حدود یک‌هزار شهر زیر ۲۰ هزار نفر داریم. 

برقراری اضافه کرد: بر اساس قانون، افراد ۱۸ تا ۵۰ساله را می‌توانیم بیمه کنیم و دومین صندوق بیمه، پس از بیمه تأمین اجتماعی هستیم و جامعه هدف ما، مُوَّلد و تولیدکننده بوده و در زیربنای اقتصادی کشور نقش مهمی دارند. 

وی با اشاره به اینکه نگاه ما نگاه انقلابی است و با تأکید بر اقدام جهادی و برنامه محوری گفت: ازاین‌رو قرارگاه کرامت در این زمینه تشکیل‌شده و از زمان استقرار دولت آیت‌الله رئیسی، بیش از ۴۴۰ هزار نفربیمه شده جدید جذب این بیمه شده‌اند که معادل چهار سال دولت‌های قبلی است. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تأکید بر رویکرد تحولی و ایجاد خودباوری اذعان کرد: کل کارکنان این صندوق حدود ۳۰۰ نفر هستند و دولت مردمی در این صندوق محقق شده است و در کل کشور حدود ۱۸۰۰ کارگزار داریم. 

وی خاطرنشان کرد: لازم است که در استان‌ها، مسئولان فعالیت‌های این صندوق را برای مردم تبیین کنند که این خدمات از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم در جریان خدمات ارائه‌شده توسط این صندوق قرار بگیرند و هنگامی که مردم از این خدمات مطلع باشند، استقبال می‌کنند. 

برقراری اضافه کرد: این صندوق می‌تواند به کاهش تعداد مددجویان نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کمک کند و در جلوگیری از فقر سالمندی، آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت روستاییان تاثیر گذار باشد. 

وی خدمات ارائه شده توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور را تشریح و بر اطلاع‌رسانی در این زمینه و آگاهی مردم از خدمات این صندوق تأکید کرد. 

تفاهم‌نامه همکاری استانداری قم و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به نیز منعقد شد. 

استاندار قم در این دیدار اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد جمعیت استان قم شهری بوده که لازم است که در زمینه فعالیت «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر»؛ جلسه‌ای با حضور بخشداران و دهیاران و دستگاه‌های مرتبط برگزار شود. 

وی با بیان اینکه استان قم به لحاظ سرزمینی استان وسیعی نیست، خاطرنشان کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم، حدود ۲۰۰ روستا می‌باشد. شاهچراغی بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گوناگون تأکید و اعلام کرد: در این زمینه برای اجرای این مساله، آمادگی کامل را داریم. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و هیئت همراه با هدف تکریم از خانواده شهدا با بازماندگان خانواده شهیدان قلندران دیدار کرد. 

بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و جمعی از همراهانشان با هدف تکریم خانواده‌های معظم شهدا، با بازماندگان خانواده معظم شهیدان قلندران به نام‌های شهیده طاهره سادات میرباقری مادر خانواده و شهیدان زهره، فهیمه، لیلا، محسن، مهدی و مجید قلندران ۶ فرزند خانواده که در موشک باران رژیم بعثی صدام شهید شدند، دیدار کردند

در این دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا تحسین برانگیز دانست و گفت: دیدار ما با شما خانواده‌های معظم شهدا ادای دین به مقام والای آن‌ها و تجدید روحیه برای ادامه فعالیت هاست و دیدار با خانواده شهدا موجب افتخار است. در پایان این دیدار از صبر و شکیبایی بازماندگان این شهیدان با اهدای لوحی یادبود تقدیر به عمل آمد. 

بیت اله برقراری با شرکت در جلسه کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در سالن جلسات مدیریت صندوق در استان قم برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقدیم کارگزاران خط مقدم هستند و هرچقدرکارگزارن فعال باشند این صندوق نیز پایدار است تا بتوانیم اقدامات اساسی انجام دهیم. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: اگر کارگزاران به به هردلیلی بی‌انگیزه باشند آسیب آن به صندوق وارد می‌شود زیرا اصل کار توسط کارگزاران انجام می‌شود. 

وی با تاکید براینکه کارگزاران خط مقدم صندوق هستند و نقش مهمی در جذب بیمه شدگان و رشد و بالندگی آن ایفا می‌کنند، گفت: براساس قانون باید همه روستاییان و عشایر بیمه شوند تا در دوران سالخوردگی بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. 

برقراری اضافه کرد: صندوق، آهنگ خیلی پرشتابی نداشته است بلکه‌آرام بوده اما با استقرار دولت انقلابی شتاب بیشتری گرفته است، چرا که دولت، نگاه تحولی دارد، ما هم مکلفیم براساس رسالت و برنامه‌ها، در راستای سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرکت خود را پرشتاب و تحولی کنیم. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: این صندوق براساس رسالتی که دارد جامعه هدف خود را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، براین اساس روستائیان، کشاورزان و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و بیمه می‌شوند. 

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی این صندوق با منویات امامین انقلاب و تأکیدات ویژه حضرت امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب درباره رسیدگی به این اقشار است و از سویی دیگر اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره‌ای به برخورداری مردم از تأمین اجتماعی دارد و مبنای تشکیل صندوق همین علل است. 

برقراری با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی افزایش چشمگیری در سطوح درآمدی صندوق داشتیم، گفت: سطوح در آمدی صندوق از زمان تأسیس افزایش زیادی نداشته است اما براساس واقعیت و مباحث علمی سطوح درآمدی حق بیمه را تا ۶۰ درصد افزایش دادیم. 

وی بیان کرد: بیمه شدگان در هر سطح که حق بیمه را پرداخت می‌کنند، دولت ۲ برابر آن را پرداخت می‌کند، این نگاه دولت است، در حقیقت به دلیل افزایش سطوح در آمدی باید از دولت قدردانی کرد، ما پیشنهاد دهنده بودیم و از سطوح درآمدی دفاع کردیم. 

برقراری تصریح کرد: باید پایداری صندوق را حفظ کنیم تا با چالش مواجه نشود و به سرنوشت صندوق‌های بیمه‌ای دیگر دچار نشود. صندوق جوان است و قابلیت‌های خود را دارد و باید فکر کرد در آینده نیز بتواند خود را حفط کند یکی از راه‌های کسب در آمد جذب بیمه شده جدید است.  ضمن اینکه حدود ۱۱۸۰۰ نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم بیمه شدند. 

علی رحیمی سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم در ادامه این مراسم اظهار کرد: در استان قم ۲۸ هزار و ۶۶۵ نفر به عنوان جامعه هدف شناسایی شدند که موفق شدیم ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر را تحت پوشش قرار دهیم. که از این شمار ۷ هزار و ۷۳۱ نفر در شهرستان قم و ۲ هزار و ۵۳ نفر در شهرستان کهک و ۲ هزار نفر نیز در شهرستان جعفر آباد تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز