خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو:

وزارت امنیت داخلی آمریکا یک برنامه اطلاعاتی مخفی را اجرا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۸۱

روزنامه پولیتیکو فاش کرد که وزارت امنیت داخلی آمریکا یک برنامه اطلاعاتی محرمانه را اجرا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، وزارت امنیت داخلی آمریکا سال‌ها یک برنامه مخفی برای جمع‌آوری اطلاعات داخلی اجرا می‌کرد، در حالی که کارکنان این وزارت خانه آن را غیر قانونی می‌دانستند. 

بر اساس برنامه اطلاعات داخلی، مقامات اجازه داشتند تقریبا از هر کسی در ایالات متحده تحقیق کنند. این تحقیق شامل افرادی می‌شد که در بازداشتگاه‌های مهاجرت، زندان‌های محلی و زندان‌های فدرال نگهداری می‌شوند.

کارشناسان حقوقی اعلام کردند در حالی که متخصصان اطلاعاتی باید به افراد می‌گفتند که مصاحبه‌های اطلاعاتی انجام می‌دهند و مشارکت آنها داوطلبانه است اما در حقیقت آنها بدون اطلاع وکلای زندانیان اجازه داشتند به طور مستقیم سراغ آنها بروند که این موضوع نگرانی های مهمی در زمینه آزادی مدنی ایجاد می کند.

پلیتیکو نوشت: «این بخش خاص از این برنامه که سال‌ها اجرا می‌شد، سال گذشته به دلیل نگرانی‌های داخلی به طور موقت به حالت تعلیق درآمد و این نشان می‌دهد که دفتر اطلاعات و تحلیل وزارت امنیت داخلی از این برنامه برای جمع‌آوری اطلاعات درباه تهدیدات علیه ایالات متحده از جمله قاچاق مواد مخدر از طریق مرزها و جرایم  سازمان‌یافته استفاه می‌کند.»

در این گزارش با بیان اینکه این دفتر که با بازجویی از افراد در ایالات متحده اطلاعات جمع‌آوری می‌کند عملا ناشناخته است، آمده است که پولیتیکو چندین سند را بازبینی کرده است که عملکرد داخلی برنامه را تحت عنوان برنامه ‌جمع‌آوری اطلاعات آشکار انسانی‌ بررسی کرده است. 

این روزنامه فاش کرد که یکی از کارکنان در یکی از اسناد مربوط به آوریل ۲۰۲۱ گفته است رهبری اداره اطلاعات منطقه‌ای مشکوک است و مانند یک دولت فاسد عمل می‌کند.

در سند دیگری نیز آمده است که برخی از کارکنان به قدری نگران قانونی بودن فعالیت خود هستند که می‌خواهند از نظر مسئولیت قانونی بیمه شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز