خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو خبر داد:

تلاش مخفیانه نظامیان آمریکایی برای تحویل جنگنده به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۱۰

منابع آگاه از تلاش مخفیانه نظامیان ارتش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن رهبری پنتاگون جهت تحویل جنگنده‌های اف- ۱۶ به اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه پولیتیکو، منابع آگاه گزارش دادند که گروهی از نمایندگان وزارت دفاع آمریکا به طور مخفیانه در داخل پنتاگون تلاش می‌کنند تا رهبری وزارت دفاع را نسبت به تحویل جنگنده‌های اف- ۱۶ به اوکراین متقاعد کنند.

پلیتیکو گزارش داد:‌ «بحث در وزارت دفاع آمریکا درباره ارسال جنگنده‌های اف- ۱۶ به اوکراین همزمان با تدارک کی یف برای حمله جدید در فصل بهار برای بازپس گیری اراضی از دست‌رفته شدت بیشتری پیدا کرده است». 

منابع آگاه گزارش دادند که هنوز تصمیم نهایی درباره این جنگنده‌ها اتخاذ نشده است و مقام‌های اوکراینی باید اعلام کنند که دستیابی به این جنگنده‌ها در صدر اولویت‌های آنها قرار دارد. 

یکی از این منابع تاکید کرد که تصممیم‌گیری درباره ارسال این جنگنده‌ها ممکن است هفته‌ها به طول انجامد.

طبق این گزارش، واشنگتن از کاهش ذخایر سامانه‌های موشکی پدافند هوایی در اختیار نیروهای اوکراینی نگران است، زیرا کی‌یف در صورت تمام شدن این ذخایر نمی‌تواند هواپیماهای جنگی روسیه را رهگیری کند، اما با دریافت جنگنده‌های آمریکایی این مشکل حل‌شدنی است. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز