خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

بهارنکو یکی از الگوهای موفق مردمی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۶۶۰

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بهارنکو یکی از الگوهای موفق مردمی سازی کار در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج دانست و خاطر نشان کرد: مردمی بودن این مرکز یک نقطه قوت است.

به گزارش ایلنا، صابر جباری  با بیان اینکه در تمام عرصه‌های حکمرانی مسائل بدون حضور گروه‌های مردمی حل نمی‌شود، اظهار کرد: در تمام عرصه‌های حکمرانی اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی از جمله جوانی جمعیت بدون حضور گروه‌های مردمی و سمن‌ها نه می‌شود و نه می‌توان مسایل را حل کرد.

وی ضمن تبریک سیزدهمین سالروز تاسیس بهارنکو در ادامه عنوان کرد: من از تمام کسانی که بانی این کار خوب و موفق بودند تشکر کرده و امیدوارم روز به روز این کار اثربخش ارتقا پیدا کند و به عنوان یک الگو مطرح شود و باعث تکثیر این طرح در سایر نقاط استان فارس و کشور شود. 

وی افزود: ما نیز طی شیوه نامه‌های آموزشی هنگام ازدواج به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که مجموعه‌های مردم نهاد هم بتوانند با توجه به ضوابط گفته شده به عنوان مجریان آموزش و مشاوره هنگام ازدواج اقدام کنند.

استاندار فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح بهار نکو یک طرح ارزشمند و تاثیرگذار بوده که الحمدالله از استان فارس و شیراز شروع شد و مراحل توسعه کشوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز طی کرده است.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه به اعتقاد من انقدر که بهارنکو تاثیر گذار بوده همچنان ارزش آن توسط تصمیم گیرندگان کشور درک نشده اضافه کرد: اگر درک شده بود بیش از این به آن اهمیت داده می‌شد.

 وی گفت: پیشنهاد می‌کنم که دستگاه‌های متولی هرچه که می‌توانند کمک کنند تا این طرح در شهرهایی که اجرا شده به سایر شهرها هم در فارس و هم در کشور گسترش پیدا کند.

عضو هیئت موسس بهارنکو خاطر نشان کرد: در حوزه استان فارس نیز با توجه به اینکه میدانم چقدر تاثیر گذار است حاضر به کمک هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز در این خصوص اظهار کرد: طرح بهارنکو در کاهش میزان طلاق و افزایش طول مدت زندگی مشترک زوجین  بسیار موفق عمل کرده است.

وی در ادامه با بیان این دغدغه که  برنامه های حمایتی بهارنکو تا 5 سال اول زندگی جهت زوجین پیش بینی شده است و بحمدالله در کاهش آمار طلاق زیر 5سال نتایج بسیار خوبی را هم توانسته است داشته باشد  گفت: نگران افزایش طلاق در سال های 7الی 10 سال زندگی مشترک هستیم که عموما زوجین دارای فرزند می باشندو امیدواریم  که این مجموعه بتواند بسته های حمایتی خود از زوجین را از 5سال به  سال‌های بیشتر  ارتقا دهد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بایستی ارگان های دیگر همچون استانداری، فرمانداری، خیرین ،مردم و صدا و سیما از بهارنکو حمایت کنند که بتواند دامنه خدمت را به ده سال افزایش دهد.

وی افزود: باتوجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن برنامه های حوزه خانواده ما پیشنهاد میکنیم که بقیه استان‌ها نیز این طرح و تاثیری که در کاهش طلاق داشته را ببیند تا ان شاءالله در کل کشور پیاده سازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز