خبرگزاری کار ایران

آثار ارزشمند فرش قشقایی با دستان بانوان هنرمند استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۰۶

نایب رئیس شرکت زنجیره ای بانو بافت ایلات پارس گفت: فرش قشقایی پس از فعالیت مستمر این شرکت در بافت این محصول، در خارج از کشور بسیار مطرح شده است.

 به گزارش ایلنا، وحیده خان پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنجیره شرکت بانو بافت ایلات پارس از نخستین مراحل تولید تا مرحله نهایی را در بر می گیرد و بزرگ ترین دغدغه ما در این راستا اشتغال بانوان است اما دوست داریم بانوان از سر علاقه فرش ببافند تا آثار هنری ارزشمند در این حوزه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در تولید فرش قشقایی دنبال سمبل کاری و کارهای سطحی نیستیم، افزود: طراحان ما از روی موزه ها و کتاب ها طرح ها را در می آورند و احیا می کنند؛ طرح هایی که متعلق به دوره های مختلف تاریخی است.

خان پور با بیان اینکه زنجیره ما به هیچ عنوان انگیزه مالی نداشته  و به دنبال ایجاد یک کار هنری ارزشمند است، تاکید کرد: فرش قشقایی پس از فعالیت ما در خارج از کشور بسیار مطرح شده است.

به گفته خان پور بانو بافت ایلات پارس هم اکنون در آمریکا و ایتالیا نمایندگی دارد و اگر تحریم ها از بین برود، برای صادرات ظرفیت های بسیاری به وجود خواهد آمد.

او تصریح کرد: متاسفانه امروزه به دلیل تحریم، به اسم فرش افغانی مجبوریم فرش قشقایی را در آمریکا بفروشیم زیرا اگر با برند ایرانی بفروشیم اجازه صادرات و فروش نخواهند داد.

خان پور همچنین گفت: امروز دیگر فرش قشقایی جهانی شده است و به دلیل رنگرزی های زیبا، بسیار مورد پسند و توجه خارجی ها است.

به گفته وی دلیل زیبایی فرش قشقایی که جهانی پسند شده است، این است که حالت بدوی و کهن الگو دارد.

نایب رئیس شرکت زنجیره ای بانو بافت ایلات پارس در عین حال با بیان اینکه فرش قشقایی با فرش های دیگر نقاط متفاوت است، خاطرنشان کرد: طرح فرش قشقایی قابل پیش بینی نیست و با توجه به حال بافنده، خلق شده است لذا کاملا هنری است.

او بیان کرد: تولید فرش دستبافت یک جرات خاص می خواهد چون متولی دولتی ندارد اما ما برای احیای صنعت فرش دور هم جمع شده ایم و دلمان می خواهد صنعت فرش ایران را به دنیا نشان دهیم لذا نیاز به بازاریابی در کشورهای همسایه داریم.

وی افزود: امروز ترکیه خود صادرکننده قدری است و پاکستان و افغانستان نیز که خود فعال هستند اما در کشورهای عربی می توان ظرفیت صادرات فرش ایران را ایجاد کرد.

به گفته خان  پور محصولات زنجیره بانو بافت ایلات گلیم، گلیم فرش، انواع گبه و فرش بزرگ و کوچک است و اگر طرحی به این مجموعه بدهند عین طرح بافته شده و تحویل مشتری می شود.

نایب رئیس شرکت زنجیره ای بانو بافت ایلات پارس در پایان با بیان اینکه حمایت جدی از فرش بافان در کشور نمی شود، استقبال از نمایشگاه فرش قشقایی در شیراز را عالی عنوان کرد و گفت:  انسجام خوبی را شاهد بودیم، قیمت ها مناسب بود و امیدواریم در آینده نیز شاهد رویدادهای مشابه در جهت حمایت از فرش قشقایی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز