خبرگزاری کار ایران

سامانه نظارت بر دعاوی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۷۰

نمایندگان مجلس مصوب کردند معاونت حقوقی رئیس جمهور سامانه نظارت بر دعاوی دستگاه های اجرایی را راه اندازی کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ز) و (ح) تبصره ۱۰ ماده واحده  این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه؛ در راستای ارتقای کارآمدی واحدهای حقوقی دستگاههای اجرایی:

ردیف۱: ‌‌مسؤولان حقوقی دستگاههای اجرایی موظفند ضمن دفاع از حقوق دولت گزارش عملکرد خود را علاوه بر ارائه به ‌‌مسؤول دستگاه اجرایی ذی ربط برای معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز ارسال نمایند.

ردیف۲: انتخاب وکیل یا موسسه حقوقی توسط دستگاههای ‌‌اجرائی در چهار‌چوب ضوابط تعیین شده از سوی معاون حقوقی ریاست جمهوری انجام می‌شود.

ردیف۳: کلیه دستگاههای اجرایی ذیل قوه مجریه مکلفند پیش از وضع هرگونه مقرره از جمله آئین‌نامه، بخشنامه و دستورالعمل نظر ‌‌مسؤول حقوقی دستگاه را اخذ نمایند. ‌‌مسؤولان حقوقی دستگاههای اجرایی موظفند بر دعاوی و تدوین انعقاد قراردادها دستگاه ذیربط نظارت نموده و گزارش عملکرد خود را علاوه بر ‌‌مسؤولان ذیربط دستگاه برای معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری ارسال نمایند.

ردیف۴: معاونت حقوقی ریاست جمهوری موظف است نسبت به راه‌اندازی سامانه نظارت بر دعاوی دستگاههای اجرایی اقدام نماید و کلیه دستگاهها موظفند اطلاعات مربوط به دعاوی له یا علیه خود را در سامانه مذکور بارگذاری نمایند.عدم بارگذاری اطلاعات یاد شده، حسب مورد توسط بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا ‌‌مسؤول حقوقی مربوطه تخلف اداری محسوب شده و مستنکف به مجازات اداری بند (د) به بعد ماده (۹) قانون رسیدگی به تخلفات اداری محکوم می‌گردد.آئین نامه اجرایی این ماده ظرف سه‌ماه با همکاری سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین در بند (ح) تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه مذکور آمده است: ‌در اجرای ماده (۱۱۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ‌نیروهای مسلح مکلفند کمک‌هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل‌ کشور موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۴ جدول شماره (۵) این قانون واریز کنند و وجوه واریزی را در ردیفهای نیروهای مسلح برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه‌های سازمانی اختصاص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز