خبرگزاری کار ایران

چامسکی:

اظهارات هریس درباره اوکراین شبیه شوخی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۷۴

فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمایت از اوکراین را شبیه شوخی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «نوام چامسکی»، فیلسوف، زبان‌شناس و مورخ آمریکایی تصریح کرد که اظهارات «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس بین‌المللی امنیت در مونیخ درباره حمایت از اوکراین شبیه یک شوخی بود.

چامسکی گفت: «سخنان او خطاب به کشورهای جنوب جهانی مبنی بر اینکه وقتی یک کشور به کشور دیگری حمله می‌کند، کل جهان به خطر می افتد،‌ هومر را هم به خنده انداخت. ایالات متحده حق ندارد درباره این چیزها صحبت و این کلمات را خطاب به کشورهای جنوب جهان بیان کند. این یک شوخی است. آنها مردمی با ادب هستند و فقط مودبانه به او گفتند: ما از این قاعده مستثنی هستیم». 

این دانشمند تاکید کرد که کشورهای خارجی بارها و بارها تاکید می‌کردند که این درگیری به آنها مرتبط نیست و به جای تشدید تنش، خواهان صلح و پایان این فاجعه هستند. 

چامسکی با تاکید بر اینکه ایالات متحده امروز در خارج از جهان انگلیسی زبان ها منزوی شده است، توضیح داد: «فقط نخبگان اروپایی این کشور را تایید می کنند نه حتی مردمی که در داخل کشورشان وحدت ندارند شاید فقط به استثنای فراسه   ۹۰ درصد جمعیت جهان با تحریم ها موافق نیستند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز