خبرگزاری کار ایران

نکاتی برای شروع تجارت آنلاین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۸۰۲

در چند سال گذشته استفاده از تلفن های هوشمند و اینترنت رشد بسیار زیادی داشته است و مردم هرروز بیشتر برای فعالیت های روزانه خود از اینترنت استفاده می کنند.

همین امر باعث شده است کسب و کارها هم به سمت تجارت الکترونیک بروند تا جایی که در بیست سال آینده 98 درصد کسب و کارها آنلاین می شوند.

پس بهتر است شما هم نکاتی برای شروع تجارت آنلاین را بدانید.

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک خرید و فروش کالا و خدمات انتقال وجه یا داده از طریق شبکه الکترونیک و اینترنت است.

در این مقاله نکات مهم راه اندازی کسب و کار اینترنتی را برای شما بازگو خواهیم کرد.

در واقع تجارت الکترونیک به کسب و کارهایی اطلاق می شود که محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت خرید و فروش می کنند.

امروزه هر محصول و خدماتی از کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما و خدمات مالی مانند سرمایه گذاری به صورت آنلاین در دسترس است.

نکاتی که قبل از شروع تجارت الکترونیک باید بدانید

شروع یک کسب و کار اینترنتی یک اقدام بزرگ است که مراحل و انتخاب های مختلفی را نیاز دارد که اگر در زمان مناسب انجام نشود، اختلال در روند کار پیش می آید. اگر نکاتی برای شروع تجارت آنلاین را بدانید و به درستی انجام دهید، مدیریت کسب و کار آنلاین شما ساده و سودآور است.

وقتی می توانید در چندین بازار فروش داشته باشید ، چرا تنها یک بازار را انتخاب کنید!!

نکاتی که باید قبل از شروع تجارت آنلاین بدانید.

1 – ایجاد استراتژی

قبل از شروع کسب و کار خود باید یک استراتژی و یک طرح تجاری تهیه کنید، فرقی نمی کند که کسب و کار شما آنلاین باشد یا آفلاین.

باید به این نکته توجه داشته باشید که می توانید از یک مشاوره کسب و کار برای حصول بهترین نتیجه کمک بگیرید.

نکاتی برای شروع تجارت آنلاین

این لازمه شروع یک کسب و کار است. شما باید از آنچه می خواهید به دست آورید درک واضحی داشته باشید، یک برنامه ریزی صحیح برای موفقیت کسب و کار لازم است.

2 – انتخاب نام تجاری

یک کسب و کار آنلاین نیاز به یک نام که منحصر به فرد باشد، دارد. بهتر است نامی را انتخاب کنید که هیچ برندی از آن استفاده نکرده باشد و این نام در رشد برند شما تاثیرگذار خواهد بود.

3 – انتخاب محصول برای فروش

مطمئنا قبل از هرچیزی به این فکر کرده اید که چه محصولی را بفروشید، بهتر است برای انتخاب محصول به نکات زیر توجه کنید:

  • سودآوری
  • میزان رقابت
  • اشباع در بازار
  • نقاط درد مشتری
  • تجربه
  • علاقه مردم

فعالترین شرکت ها که از فروش محصولات خود سود زیادی می برند، قبل از شروع تجارت آنلاین خود تحقیقات کاملی در مورد صنعت و پیش بینی های سالانه انجام می دهند تا محصولی را انتخاب کنند که فروش خوبی داشته باشد.

محصولاتی خاص را انتخاب کنید که رقابت خیلی کم و نتایج بهتر داشته باشند.

4 – انتخاب نام دامنه

بعد از اینکه نام شرکت خود را انتخاب کردید، یکی دیگر از پرچالش ترین کارها، انتخاب نام دامنه است. نام دامنه باید خاص باشد و در ذهن مخاطب تاثیر زیادی بگذارد تا همیشه نام شما را به یاد بیاورد.

اصولا نام دامنه و نام کسب و کار یکی است ولی در برخی مواقع URL نام کسب و کار شما در دسترس نیست. وقتی نام دامنه ای را انتخاب می کنید که کسب و کار شما را نشان می دهد، مردم به سرعت برند شما را به خاطر می سپارند.

5 – درک مشتری

یکی از دلایل شکست استارتاپ ها تقاضای کم برای کالاها و خدمات بوده است. در کسب و کار آنلاین باید تمرکز زیادی روی بازاریابی داشته باشید، به ویژه زمانی که محصول یا خدمات خاص و جدیدی را ارئه می دهید.

بهتر است در مورد بازاریابی های آنلاین کمی تحقیق کنید و اینکه کدام نوع بازاریابی برای محصولات و خدمات شما مناسب است. بعد از آن هر یک از روش های بازاریابی آنلاین را امتحان کنید و نتیجه را از طریق ابزارهای در دسترس بررسی نمایید.

6 – آشنایی با استراتژی بازاریابی

امروزه سایت های رسانه اجتماعی مثل فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام بسیار پربازدید هستند و بهترین فضا برای تبلیغات آنلاین می باشند. این سایت ها به شما کمک می کنند در بیشترین سرعت به مشتریان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

7 -  انتخاب پلتفرم تجارت آنلاین

در حال حاضر ساده ترین و بهترین پلتفرم برای شروع یک کسب و کار آنلاین، طراحی سایت با وردپرس است. این پلتفرم با امکاناتی که دارد به صاحبان کسب و کار برای ایجاد فروشگاه آنلاین کمک می کند. شما به یک طراح سایت نیاز دارید تا سایت شما را بر روی وردپرس پیاده سازی کند. 

8 – یک برند واقعی بسازید.

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین همانند یک تجارت واقعی رفتار نمی کنند. محصولاتی را برای مشتری ارسال می کنند که کیفیت پایینی دارد و زمان ارسال طولانی تری دارند. همچنین پشتیبانی خوبی از محصولات نمی کنند، اگر شما در کسب و کار آنلاین اینگونه رفتار کنید به زودی مشتریان خود را از دست می دهید.

اگر به صورت واسطه ای کار می کنید تامین کنندگانی را پیدا کنید که کالاهای با کیفیت دارند و رضایت مشتری برایشان اولویت است. حفظ مشتریان فعلی همیشه ارزانتر از یافتن مشتریان جدید است. با جذب مشتریان و رضایت آنها توانسته اید منبعی برای بازاریابی محصولات خود درست کنید.

نکاتی برای رشد تجارت آنلاین

از کپی برداری خودداری کنید، این به مخاطبان شما نشان می دهد که چه کسی هستید و کسب و کار خود را منحصر به فرد می کنید.

با مخاطبان هدف خود ارتباط بگیرید، لازم نیست با آن دسته از افرادی که مشتریان شما نیستند، ارتباط برقرار کنید.

از محتواهای با کیفیت در وبسایت خود استفاده کنید، فرقی نمی کند به صورت وبلاگ، اخبار یا توضیحات محصول باشد.

سایت خود را بهینه کنید، تا سرعت بالایی داشته باشد. عملکرد وبسایت شما تاثیر زیادی برروی مخاطبان شما می گذارد.

برای دریافت ترافیک ارگانیک به سایت خود، به شبکه های اجتماعی بسنده نکنید و روی سئو و بهینه سازی سایت خود سرمایه گذاری کنید.

نکاتی برای شروع تجارت آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین هیچ تفاوتی با راه اندازی کسب و کار آفلاین ندارد. قبل از شروع یک تجارت الکترونیکی باید همه چیزه را بدانید و تمام مراحلی را که برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود لازم است انجام دهید. همچنین، قبل از ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک برای کسب و کار خود، باید از تمام جنبه ها مراقبت کنید. هنگامی که کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کردید، این جمله را به یاد داشته باشید که گسترش کسب و کار شما تنها به کمی تلاش و تخیل نیاز دارد.

جهت مشاوره و راه اندازی کسب و کار می توانید به سایت yektacoach.com مراجعه کنید یا با شماره های 02166053296 – 09363826450 تماس حاصل نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز