خبرگزاری کار ایران

اینترنت در خدمت کسب‌وکارهاست یا علیه آن‌ها؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۶۴۷

زندگی‌ها هر روز بیشتر از دیروز به اینترنت نیازمند می‌شوند. کم کم حتی کوچک‌ترین نیاز و سؤال خود را از اینترنت می‌جوییم. در چنین وضعیتی، کسب‌وکارهایی که جایگاهی در اینترنت نداشته باشند چه می‌شوند؟‌ حتماً شما هم موافق هستید که آسیب زیادی به آن‌ها وارد می‌شود. چرا که حجم زیادی از مشتری و بازدیدکننده‌ها را از دست می‌دهند.

اصلاً چرا راه دور برویم. همین ایام کرونا، چقدر کسب‌وکارهایی که بستر آنلاین نداشتند را ورشکست کرد؟‌ فارغ از هر طرح صیانتی، آیا اینترنت در خدمت کسب‌وکارهاست یا علیه آن‌ها؟ چگونه می‌توان آن را به ابزاری رام و در خدمت کسب‌وکار درآورد؟ در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم.

ارتباط میان اینترنت و مقدار فروش

شاید چندی پیش پرفروش‌ترین و سودآورترین نوع کسب‌وکار، حضوری و با مکان فیزیکی در بهترین نقطهٔ بازار شهر بود. اما حالا کمی معادلات تغییر کرده است. هستند کسب‌وکارهایی که یک مرکز حضوری فروش هم ندارند، اما خوب می‌فروشند! در این میان آن‌هایی که هنوز به این اینترنت خو نگرفته‌اند و از آن گریزان‌اند، اگر زیان نکنند، حداقل سود خوبی را از دست می‌دهند. با این حساب راه حل چیست؟‌ چگونه می‌توان از اینترنت که هم نوعی تهدید است و هم نوعی فرصت، بهره برد؟

راه‌های فروش آنلاین

دانستیم که حضور در بستر آنلاین می‌تواند نوعی فرصت برای کسب‌وکارها باشد و همچنین تهدیدی جدی برای آن دسته از کسب‌وکارها که هنوز در ورود به این بستر شک می‌کنند. مزایای کسب و کار اینترنتی بسیار است. برای مثال، در اینترنت همیشه مشتریان بالقوه حضور دارند. در هر ساعتی از شبانه‌روز و از هر نقطه‌ای از کشور، بازدیدکننده خواهید داشت. وسعت ویترین کسب‌وکار شما تمام ایران خواهد شد! جذاب است، مگر نه؟ اما لازم است که با راه‌های حضور و فروش آنلاین بیشتر آشنا شده و از مزایا و معایب هر کدام آگاه شوید.

فروش در شبکه‌های اجتماعی

یکی از دم دست‌ترین راه‌هایی که به ذهن می‌رسد، فروش در شبکه‌های اجتماعی است. با افزایش افرادی که هر ساعت سر به سر گوشی می‌گذارند و سرکی در صفحات مجازی‌شان می‌کشند، حضور در شبکه‌های اجتماعی به‌صرفه، و چه بسا ضروری است. بستری رایگان که قابلیت به اشتراک گذاشتن تصاویر و مشخصات محصولات خود و تعامل مستقیم با مشتری را دارید. با تولید محتوای با کیفیت و یادگیری مهارت‌های مرتبط نیز می‌توانید مشتریان بیشتری را به پیج خود هدایت کنید.

البته شاید با اتفاقات اخیر کشور مثل طرح صیانت، کمی از تأثیرگذاری این شبکه‌ها کم شود اما به‌طور کلی نمی‌توان از این بستر با کیفیت چشم‌پوشی کرد. لازم است بدانید که ظرفیت شبکه‌های اجتماعی محدود است. اگر تنوع محصولات بالایی داشته باشید یا تعداد مشتریان شما رشد زیادی پیدا کند، با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد. برای مثال وقتی مشتریان زیادی داشته باشید، پاسخگویی به تک تک مشتریان و سؤالات بی‌شمارشان دیگر کار ساده‌ای نیست.

فروش از طریق شبکه‌های کالا و خدمات

راه دیگری که برای حضور در اینترنت دارید تا محصولات‌تان را به مشتری برسانید، استفاده از واسطه‌های فروش در اینترنت هستند. استفاده از این واسطه‌ها فرایند بازاریابی شما را بسیار تسهیل می‌کند و کافی است که روی کیفیت محصولات و خدمات خود تمرکز کنید. شهرت این واسطه‌ها نیز باعث اعتماد مشتریان بیشتری به شما می‌شود. اما مشکلاتی مانند مرجوعی کالا و ضررهای حاصل از آن، پورسانت واسطه‌ها و مدیریت تخفیف‌هایی که واسطه روی محصول می‌زند، کار شما را کُند می‌کند و ممکن است باعث زیان شما در قدم‌های اول شود.

اینترنت در خدمت کسب‌وکارهاست یا علیه آن‌ها؟

فروش مستقیم با طراحی سایت

راه دیگر برای حضور شما در فضای اینترنت، طراحی سایت اختصاصی است. اینگونه شما یک سایت مخصوص خواهید داشت که رسماً شعبهٔ مجازی کسب‌وکار شما در اینترنت می‌شود. با وجود سایت اختصاصی، می‌توانید با تولید محتوای مناسب، عرضهٔ محصولات با کیفیت و ترغیب مشتریان قدیمی خود برای تبلیغ شما، رتبهٔ سایت خود را ارتقاء دهید و از گوگل نیز مشتری جذب کنید! این موضوع باعث رشد فروش شما می‌شود و کسب‌وکار شما را به تعداد زیادی از مخاطبین اینترنتی معرفی می‌کند. با این حال طراحی سایت شرکتی و اختصاصی هزینه‌هایی دارد و همچنین زمان زیادی برای ساخت آن لازم است. چرا که باید بخش به بخش سایت کدنویسی شود، طرح گرافیکی مناسب پیدا کند و همچنین باید به فکر تهیهٔ هاست و دامنه نیز باشید. پشتیبانی امنیتی سایت هم خودش داستانی دارد! منطقی است که هزینهٔ تمامی این بخش‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط به‌صرفه درنمی‌آید. اما چاره چیست؟ پس چگونه اینترنت را علیه کسب‌وکار خود نبینیم و آن را به فرصت بدل کنیم؟

استفاده از سایت‌ساز برای طراحی سایت

استفاده از نرم‌افزارهای سایت‌ساز مانند ویترین راه دیگری است که برای ساخت سایت و تجربهٔ فروش اینترنتی دارید. سایت‌ساز یک خدمت نرم‌افزاری است که با استفاده از آن می‌توانید بی‌دردسر سایت بسازید و از مزایای کسب و کار اینترنتی بهره‌مند شوید. تمامی مراحل کدنویسی، پایش امنیتی و پشتیبانی هاست را سایت ساز برعهده می‌گیرد و شما با خیال راحت می‌توانید روی تولید محتوا و فروش کسب‌وکار خود تمرکز کنید. با وجود سایت‌ساز، نه محدودیتی در تعداد مشتری خواهید داشت، نه محدودیتی در تنوع محصولاتی که ارائه می‌کنید. تنها محدودیت شما، خلاقیت و زمانی است که پای این کار صرف می‌کنید.

با سایت‌ساز ویترین فروش خود را بیشتر کنید

ویترین یک سایت‌ساز ایرانی است که با تیمی متخصص و به‌روز در طراحی سایت فروشگاهی به شما کمک می‌کند. با ویترین می‌توانید حتی با گوشی در زمان کوتاهی سایت خود را بسازید و فعالیت اینترنتی خود را آغاز کنید. اگر در دنیای اینترنت، همراه و پشتیبان داشته باشید، نگران خیلی از افت‌وخیزهای کشور مثل طرح‌های عجیب و غریب نخواهید بود. برای اطلاعات بیشتر و مشاورهٔ رایگان با شمارهٔ ۰۲۱۹۱۰۷۰۷۵۱ تماس بگیرید یا به سایت ویترین سر بزنید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز