خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

به مدارس چندساحتی مانند حیات طیبه ساری نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۴۱۵

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ساخت مدارس چندساحتی در قالب پروژه‌های حیات طیبه را یکی از راهبردهای اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست. 

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا خان محمدی در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع آموزشی تمام ساحتی در سطح کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بهره‌برداری از دو هزارمین مدرسه برکت نشان دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری و مجموعه‌های منتسب به ایشان به حوزه تعلیم و تربیت است. 

وی افزود: در سند تحول که راهبردی‌ترین سند ما در نظام تعلیم و تربیت است به مدارس چندساحتی یا حیات طیبه اشاره شده است. معتقدیم نسل بعدی مدارس باید کانون پیشرفت محله باشد و همه ابعاد محله را تحت پوشش قرار دهد. بر همین اساس به مدارس چندساحتی مانند حیات طیبه ساری نیاز داریم و ساخت پروژه‌های تمام ساحتی در راستای تحقق سند تحول آموزش و پرورش سرعت می‌گیرد. 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همه زیرساخت‌های این مجموعه تحت مدیریت یک گروه مدیریتی خواهد بود که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیروی انسانی می‌شود. ضمن این‌که این مراکز می‌توانند به مراکزی کانونی برای امور اجتماعی تبدیل شوند. 

وی تصریح کرد: باید با این رویکرد در ادامه پیش برویم که در شهرهای مهاجرپذیر و پرتراکم ساخت مدارس حیات طیبه جدی گرفته شود. 

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه سپاسگزاریم که مراحل اجرایی این طرح بزرگ آموزشی را طی یک دهه اخیر پیش بردند و اکنون شاهد بهره‌برداری از آن هستیم. امیدوارم که روزی برای افتتاح ساید مجتمع‌های حیات طیبه گرد هم بیاییم. 

گفتنی است، مجتمع آموزشی فرهنگی حیات طیبه ساری با ظرفیت پذیرش ۷۲۰ دانش‌آموز دارای ۲۴ کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است که فضاهایی همچون سالن آمفی‌تئاتر، سالن ورزشی، کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی، زمین چمن مصنوعی و سایر فضاهای مورد نیاز تحصیلی در آن ساخته شده و یکی از پروژه‌های نمونه کشور بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
سودابه جمشیدیان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز