خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی:

۱۰ اسفند ماه، مدارس توسط دانش آموزان اداره می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۸۰

معاون پرورشی و فرهنگی در نشست مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها گفت: اداره مدرسه توسط دانش آموزان در روز ۱۰ اسفند، یک فعالیت شاخص در هفته تربیت اسلامی است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده در نشست مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی بسیار فراگیر شده است و این نشان از موفقیت اجرای سیاست‌های کلی و مشارکت حداکثری تمام ارکان تربیت است. 

وی اقزود: برنامه‌های دانش آموز محور و اجرای برنامه‌ها از سوی دانش آموزان در برنامه‌ها قرار گرفته و هدایا از دست سازه‌های دانش آموزان تهیه شده است. 

باقرزاده بیان کرد: اجرای سرود، خانواده و مشارکت ارکان بیرون آموزش و پرورش، پایه برنامه‌ها شده و جز رویکرد اصلی ما است. همچنین توجه به نومعلمان، نومربیان و گروه‌های جهادی تربیتی نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

معاون پرورشی و فرهنگی برنامه‌های روزشمار هفته تربیت اسلامی را تشریح کرد و پیشنهاد داد: تعدادی از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در نشست‌های این هفته در استان ها، تهران و شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که ضرورت دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. 

وی اظهارکرد: اداره مدرسه توسط دانش آموزان با فعال کردن شوراهای دانش آموزی باید یک فعالیت شاخص در هفته تربیت اسلامی باشد دانش آموزان باید در روز ۱۰ اسفند تدریس، حل تمرین و گفت و گو را در مدارس داشته باشند و خودشان کلاس درس را اداره کنند. 

باقرزاده به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر احیای واقعی امور تربیتی اشاره و اظهار کرد: این امر باید در تمام برنامه‌ها صورت بگیرد و محقق شود که ما نیز در معاونت بر آن تاکید داریم. 

وی ادامه داد: به آموزگاران و مدیران مدارس برای ارائه تجارب در حوزه امور تربیتی فرصت دهیم، باید مربیان را شناسایی و شبکه‌سازی کنیم. 

گفتنی است، در این جلسه برخی از معاونان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل هفته تربیت اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز