خبرگزاری کار ایران

ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان جهانی کار برای زلزله‌زدگان ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۰۱

سازمان جهانی کار (ILO) منابع اهدایی کمکی خود به ترکیه را در قالب ارزاق مصرفی و برخی اقلام رایگان برای کمک به مردم آسیب دیده از زلزله‌های اخیر در ترکیه توزیع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، این سازمان با هماهنگی مقامات ترکیه، به سرعت برخی از فعالیت‌های پروژه‌های بازسازی موجود را با همکاری گروه‌های مهندسی شروع کرده است. 

همچنین طبق این گزارش، سازمان جهانی کار (ILO) منابع اهدایی کمکی خود را در قالب ارزاق مصرفی و برخی اقلام رایگان برای کمک به مردم آسیب دیده از زلزله‌های اخیر در ترکیه توزیع می‌کند. 

از آغاز بحران ناشی از بلایای طبیعی در ترکیه از جمله زلزله سهمگین جنوب این کشور، کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (UN)، دفتر کشوری ILO با وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه، و با همکاری سایر شرکای اجتماعی (تشکل‌های کارگری و کارفرمایی) به طور فشرده شروع شده تا به سرعت برخی از آن‌ها بتوانند به بحران ناشی از زلزله پایان دهند. 

همچنین آن‌ها در تلاش هستند تا فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های اضطراری عمرانی در زمینه بازسازی را پیش ببرند. 

این پروژه که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی شده بود، در ابتدا با هدف حمایت از کودکان حاضر در روستاها صورت می‌گرفت. برخی از فعالیت‌ها را برای ارائه کمک‌های دست اول به استان‌های هاتای، آدییامان، دیاربکر و شانلی اورفا از طریق شرکای ILO محقق شده است. 

سازمان جهانی کار در راستای خواسته‌های آفاد (سازمان مدیریت حوادث و بلایای ترکیه) در سطح استان‌ها، ۲۵۰۰ دست لباس، ۳۶۰۰ جعبه کمک‌های اولیه و خدمات بهداشتی، ۲۰۰۰ وعده ثابت غذای گرم و بسته‌های غذایی برای کودکان و بزرگسالان توزیع کرده است. 

به لطف پروژه‌ای که توسط بانک توسعه آلمان تامین مالی می‌شود، قرار است در مجموع ۱۶ میلیون (لیره جدید ترکیه)، ۱۵۰۰ چادر زمستانی، ۳۶۰۰ کیسه خواب و ۲۶۰۰ بالش در شهرهای ریحانلی، پازارسیک، قهرمان‌مرغش، هاتای و انطاکیه ترکیه توزیع شود. علاوه بر این، کار برای ساخت چادرهای زمین بازی برای کودکان زلزله زده و ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی از زلزله زدگان در حال انجام است. 

گیلبرت هونگبو (دبیرکل سازمان جهانی کار)، قبلا در نامه‌هایی خطاب به رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان، و وزیر کار و تامین اجتماعی، ودات بیلگین، همبستگی تزلزل ناپذیر خود را با مردم این کشور ابراز و اعلام کرد که این سازمان «آماده همه نوع کمک، هم برای نیازهای فوری و هم برای بازسازی و تلاش‌های بازسازی است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز