خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری صندوق اکسیر روی تولید واکسن با بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۶۹۰

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد صندوق اکسیر به عنوان اولین صندوق خصوصی سرمایه گذاری و حمایت از تولید واکسن خبر داد.

 
به گزارش ایلنا، مصطفی قانعی در اختتامیه نمایشگاه سلامت بنیان ضمن قدردانی از سازمان غذا و دارو به عنوان اولین دستگاه اجرایی که به دانش بنیان‌ها توجه می‌کنند، اظهار کرد: همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو دو سال بعد از تاسیس معاونت علمی شکل گرفت و سازمان غذا دارو تصمیم دارد به کمک معاونت علمی، امور مربوط به شرکت های دانش‌بنیان‌ را برون سپاری و تسهیل کند.
 
وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله بودجه های اولیه که از صندوق زیست فناوری و کمک ثانویه‌ای که از صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت ها قرار می دهد و پس از رشد شرکت‌های دانش بنیان کمک‌ها را از طریق ماده تبصره ۱۶ و ۱۸ پیگیری می کند، به صورتی که تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار بودجه در حوزه دارو‌ و امنیت غذایی صرفه جویی ارزی شده است.
 
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه‌ ها، تصریح کرد: اعتبارات معاونت علمی و فناوری همانند اهرمی عمل می‌کند تا بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک‌ها بتوانند شرکت های دانش بنیان را توسعه دهند و در گام بعدی با تشکیل صندوق خصوصی سرمایه گذاری، شرکت های کوچک را به شرکت‌های بزرگ تبدیل کنند.
 
دکتر قانعی با اشاره به ایجاد صندوق اکسیر با بودجه ۳۵۰ میلیاردی به عنوان اولین صندوق خصوصی سرمایه گذاری گفت: این صندوق روی تولید واکسن سرمایه گذاری کرده و امیدواریم با تشکیل صندوق دوم که بودجه‌های هزار میلیاردی دارند بتوانیم مشکلات در خصوص تامین داروهای ‌زیستی مثل انسولین و فرآورده های خونی را حل کنیم.
 
به گفته دکتر قانعی در سال ۱۴۰۲ تنها هدف و گام مهمی که باید به آن پرداخت، استفاده دوطرفه از قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها است تا با گره‌گشایی در امور دو سازمان، خدمت‌رسانی بهتری یه مردم ارائه شود.
 
وی با تاکید بر نقش حساس حوزه دارو در زندگی مردم اظهار کرد: می‌توان با کمک و همکاری سازمان غذا و دارو، معاونت علمی و فناوری و سندیکا‌ها و  با استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ظرفیت تولیدات داخلی محصولات این حوزه را افزایش دهیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز