خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه:

مبارزه همه جانبه و بدون تبعیض با فساد وظیفه کل نظام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۰۲

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مبارزه همه جانبه و بدون تبعیض با همه مظاهر فساد وظیفه کل نظام و قوه قضاییه است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دوشنبه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف مردم استان مرکزی در محل استانداری اظهار کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی است و حقیقتا ماهیت این استان برای کشور و بسیاری از مسئولین شناخته شده نیست. این استان دارای سوابق دیرینه است و شخصیتی مثل حضرت امام را در عصر حاضر پرورش داده است.

وی افزود: امروز افراد نخبه و دارای توانمندی های بالا از جمله توانمندی های این استان هستند، لذا باید تلاش شود استان از این موهبت های مادی و معنوی که دارد بهره بیشتری ببرد، باید از نخبگان در استان و خارج استان بهره کافی را برد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش بنده است، تصریح کرد: بخشی از خواسته های بیان شده در این جلسه مستقیما مربوط به قوه قضاییه می شود و بخشی از خواسته ها مربوط به سایر قواست. این انتظارات بجا هستند و باید در زمینه رفع این مشکلات به عنوان رئیس قوه قضائیه و یکی از سران سه قوه تمام توان خود را بکار بگیرم و تلاش لازم را انجام دهم، باید دغدغه ها و مطالب و نقطه نظرات را بدانم و منعکس و پیگیری کنم.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانم به همه قول های خود جامه عمل بپوشانم، گفت: نزد خدا شهادت می دهم تمام توان خود را به کار  گیرم و در حد توان و وسع خود، اقدامات و تلاش لازم را انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سازمان بازرسی کشور بررسی اجرا شدن یا نشدن و صحت اجرا شدن قوانین است. این سازمان در صورت لزوم و در صورت وجود نقص می تواند تذکر و پیشنهاد خود را ارائه دهد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی و... گفت: برخی مفاسد ممکن است ضرر و خسارت زیادی به ارزش های کشور و مردم وارد کند لذا مبارزه همه جانبه و بدون تبعیض با همه مظاهر فساد وظیفه کل نظام و قوه قضاییه است. برخی اوقات مفاسدی در حوزه فرهنگ انجام می شود که کمتر از مفاسد اقتصادی نیست. تحقق عدالت اجتماعی یکی از وظایف کل نظام و قوه قضاییه است.

محسنی اژه ای بیان کرد: یکی از اولویت ها این است که در راستای کاهش مفاسد اقتصادی، آسیب شیوه های به کار گرفته شده بررسی شود که آیا آسیب داشته یا خیر یا اینکه مقابله بدون تبعیض بوده یا خیر؟ اگر بخواهیم با همه مفاسد اقتصادی به صورت همزمان برخورد کنیم شاید نتوان یکجا کار را انجام داد، لذا آسیب ها باید اولویت بندی شود تا دریابیم در کدام بخش از آسیب ها مقابله ضرورت دارد، باید روش ها و نحوه مبارزه با  فساد نیز در این خصوص بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد نباید گلوگاه و سرچشمه رها شود خاطرنشان کرد: باید گلوگاه ها و بسترها شناسایی شوند، بر این اساس بخشی از کاری که باید انجام شود در حوزه مسائل موجود و بخشی در حوزه مبارزه با گلوگاه هاست.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، مراحل و مقدماتی دارد. اگر فرض بر این باشد که شغل در کشور نباشد و فقر و گرانی و اعتیاد در کشور باشد به طور طبیعی جرم بیشتری اتفاق می افتد و قوه قضاییه نمی تواند مستقیما شغل ایجاد کند.

محسنی اژه ای افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، امروز دشمن بر روی مسائل اقتصادی دست گذاشته و درگیر جنگ اقتصادی هستیم. دشمن به لحاظ برخی ضعف ها طمع کرده و اغتشاشات را به وجود می آورد.

وی گفت: امروز برخی مسائل اقتصادی و روش هایی که در رابطه با مسائل اقتصادی داریم، موجب فرار مغزها می شود، لذا تصمیم بر این است که ضمن مقابله جدی بدون تبعیض با فساد، از فعالین اقتصادی که با سلامت کار می کنند حمایت کنیم و اجازه ندهیم کارگاه های کوچک و بزرگ تعطیل شود و کمک لازم برای احیای واحدهای نیمه تعطیل نیز انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه گذاری درازمدت باید تامین شود، گفت: اگر کارگر و کارفرما امنیت شغلی و سرمایه گذار امنیت سرمایه گذاری نداشته باشد بدیهی است که ممکن است تولید داخلی انجام نشود. توجه به این موارد به عنوان حقوق عامه در دستور کار قرار گرفته و مسائل به صورت جامع دیده شده است.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: بخش عمده ای از مشکلات امروز توسط دشمن ایجاد شده و بخشی به سبب ناهماهنگی ها و ضعف در مدیریت ها اتفاق افتاده است. به عنوان مثال فضای مجازی را از یک بعد نگاه می کنیم و به ابعاد دیگر آن توجه نمی شود لذا آنگونه که می خواهیم پیش نمی رویم.

وی افزود: از دیگر مسائل اولویت دار نیز استفاده حداکثری از ظرفیت های مردم در موضوعات مختلف از جمله برای حل مشکلات است، بسیاری از مشکلات اگر با همراهی مردم و خیرخواهان رفع شود هزینه کمتری از مراجعه به دادگستری دارد.

محسنی اژه ای در پایان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی و همچنین تقویت ارتباط دستگاه قضایی با دانشگاه، صنعت و صنوف مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز