خبرگزاری کار ایران

دستور اژه‌ای برای تعیین تکلیف خودروهای توقیف شده پرونده‌های مواد مخدر کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۴۵۸

رئیس قوه قضائیه دستوراتی برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ مرکزی پرونده‌های مواد مخدر در کرمان نگهداری می‌شوند، صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در بازدید از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر کرمان به رئیس کل دادگستری استان کرمان برای ایجاد کارگروهی مرکب از نمایندگان استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگستری برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ مرکزی پرونده‌های مواد مخدر در کرمان نگهداری می‌شوند، دستور داد.

وی در این بازید گفت: باید در این کارگروه به صورت دقیق بررسی شود چند درصد از خودروهای مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر که در پارکینگ مرکزی کرمان نگهداری می‌شوند، توقیفی و چند درصد مصادره‌ای هستند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: لازم است مشخص شود درمورد چند خودرو حکم صادر شده اما این احکام به اطلاع ستاد مبارزه با مواد مخدر و پارکینگ نگهداری‌کننده از این خودروها نرسیده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه باید بررسی شود که در خصوص چند مورد از وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ‌ مرکزی کرمان نگهداری می‌شوند، حکم قضایی قطعی صادر نشده است؟ اظهار داشت: چرا یک خودرو باید برای ۱۳ سال در یک پارکینگ بماند و تعیین تکلیف نشود؟

وی با اشاره به نگهداری ۱۳۵ دستگاه خودروی سنگین در پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان، تصریح کرد: در حالی که امروز در بنادر کشور احتیاج زیادی به خودروهای سنگین جهت حمل کالاهای مختلف وجود دارد، نباید ۱۳۵ دستگاه خودرو سنگین در پارکینگ‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان وجود داشته باشند؛ عدم تعیین تکلیف سریع برای این خودروها موجب می‌شود که آنها نیز زیر باد و باران و آفتاب، مستهلک شوند و آسیب ببینند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه عمده مشکلات و مسائلی که در پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر کرمان وجود دارد، مشکلات اجرایی است و ارتباطی به قانون ندارد، خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان موظف است از سه روز دیگر روند اقدامات انجام‌شده در کارگروه تعیین تکلیف خودروهای توقیف یا ضبط شده در پارکینگ مرکزی کرمان را به صورت گام به گام گزارش کند.

بنابراین گزارش، طبق گفته مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این پارکینگ ۲۲۹۶ دستگاه وسیله نقلیه نگهداری می‌شوند که ۸۵ درصد آنها توقیفی بوده و روند به مزایده گذاشتن ۳۷۸ خودروی مصادره‌ای نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز