خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

این استان قطب بزرگ تولید و صادرات دارو در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۱۱۳

استاندار لرستان گفت: این استان قطب بزرگ تولید و صادرات دارو در کشور است و زمینه ایجاد شرکت تولید سرم دیالیز نیز در منطقه فراهم می شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در دیدار اعضای هیات مدیره بزرگترین شرکت تولید تجهیزات دیالیز کشور با اشاره به ذخایر آبی مناسب استان، اظهار کرد: ظرفیت ایجاد شرکت تولید سرم دیالیز در این دیار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد این مجموعه در لرستان حمایت لازم صورت خواهد گرفت گفت: باید مکانی را برای آغاز ساخت این پروژه انتخاب کرد که حداقل تا ۲۰ سال آینده آب مورد نیاز تولید سرم را تامین کند.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به اینکه لرستان قطب بزرگ تولید و صادرات دارو در کشور است، اظهار کرد: ظرفیت های بالایی در این زمینه وجود دارد بنابراین باید تمرکز و تلاش بیشتری را نسبت به ایجاد این‌گونه صنایع معطوف کنیم.

به گزارش ایلنا، پس از این دیدار و طبق دستور استاندار لرستان بنا شد مکان مناسب ساخت این مرکز تولید سرم با هماهنگی معاون اقتصادی استاندار، اعضای هیات مدیره شرکت و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط انتخاب و مقدمات شروع کار انجام شود.

سالانه ۳۰ میلیون لیتر سرم برای بیماران دیالیزی کشور کمبود وجود دارد که از دیگر کشورها وارد می شود و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، با ساخت این شرکت سالانه ۴۵ میلیون لیتر سرم در استان تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز کشور، ظرفیت صادرات فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز