خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ آشتیانی:

تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۳۴۹

فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر «صلاح‌الدین کاسر الغانم» 

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان سوریه در حادثه زلزله و با درود به روح پاک همه شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت مردم سوریه و منطقه جانشان را فدا کرده‌اند، گفت: شجاعت و استقامت مردم و نیروهای مسلح در برابر گروه‌های تروریستی بود که ایجاد امنیت و ثبات در سوریه و منطقه شد.

وی ادامه داد: الحمدالله در سایه مقاومت و مجاهدت نیروهای مسلح ارتش سوریه در کنار همراهی نیروهای محور مقاومت، سوریه با پشت سر گذاشتن توطئه‌ها، خیانت‌ها، نیرنگ‌ها و هجمه‌ها، اینک سربلند ایستاده است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک کل اراضی سوریه از اشغال متجاوزین آزاد خواهد شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه همواره باید مراقب مکر و خدعه دشمنان بود، تصریح کرد: باید از یک سو مقاومت و اتحاد دو کشور مستحکم‌تر شود و از طرف دیگر، تلاش‌های ما برای مبارزه با افراط‌گرائی و تروریسم با جدیت بیشتری دنبال شود.

آشتیانی با بیان اینکه نگاه ما به همکاری دفاعی با سوریه چه در حوزه راهبردی و تاکتیکی در قالب یک افق  بلندمدت خاطرنشان کرد: تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای حفظ و ارتقای قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می‌دانیم.

وی با بیان اینکه سوریه را مهمترین حلقه محور مقاومت می‌دانیم، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای برقراری کامل امنیت در سوریه و خنثی‌سازی توطئه کشورهای فرامنطقه‌ای استفاده کرده و خواهد کرد و بر اساس همین اصول، تقویت و تحکیم همکاری‌های نظامی و دفاعی را ضروری می‌دانیم؛ چراکه ایران عمق راهبردی سوریه و سوریه عمق راهبردی ایران است.

وزیر دفاع با اشاره به شرارت‌ها و گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در سوریه، بیان کرد: طبعاً با توجه به حساسیت و نقش کلیدی شما در دفاع از امنیت، تمامیت ارضی و فضای سوریه، استمرار و رایزنی بین طرفین را یک ضرورت راهبردی دانست.

سرلشکر صلاح‌الدین کاسر الغانم، فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با تشکر از همدردی و کمک‌های ملت و دولت ایران در حادثه زلزله اخیر این کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه را حاصل اشتراک هدف، عقیده و مسیر مشترک دانست و یادآور شد: ملت و ارتش سوریه همواره قدردان کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

وی با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ماه شعبان، پیشرفت‌های علمی و فناوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران را خیره‌کننده دانست و عنوان کرد: ما به پیشرفت دوستان‌مان افتخار می‌کنیم و این موفقیت را آموزنده، امیدبخش و محصول فکر، اراده، علم و تخصص ملتی زنده که به دنبال زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه است، می‌دانیم.

فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه افزود: آنچه که ما از توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوایی و پدافند هوایی مشاهده کردیم، آن بود که جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال پیشرفت است و این موفقیت‌ها را متعلق به خودمان و جهان اسلام و مسلمانان با کرامت می‌دانیم.

کاسر الغانم با اشاره به عمق برادری جمهوری اسلامی ایران و سوریه و با اشاره به فداکاری دو ملت در کنار هم و در یک میدان، رابطه دو ملت و دو کشور را عمیق دانست و گفت: ما باید در کنار هم برای از بین بردن دشمن مشترک تلاش کنیم و آرامش و ثبات در منطقه در گرو از بین رفتن رژیم صهیونیستی در منطقه است.

در پایان این دیدار، سرلشکر صلاح‌الدین کاسر الغانم، برای ملت، رهبری و نیروهای مسلح ایران آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز