خبرگزاری کار ایران

کتابی برای توضیح مفاهیم اقتصادی به کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۲۲۸

مجموعه چهارجلدی «خرگوش کوچولوها و پول» نوشته سیندرز مک‌لئود و ترجمه امیرعلی خلج برای کودکان ۳تا۱۰ سال توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، مجموعه کتاب تصویری «خرگوش کوچولوها و پول» که شامل چهار کتاب «پول را ببخش»، «پول را پس‌انداز کن»، «پول به دست بیاور» و «پول را خرج کن» است برای گروه سنی «الف و ب» (۳ تا ۱۰ سال) توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) روانه بازار نشر شده است. 

این مجموعه کتاب با بیانی ساده و تصاویری جذاب و دوست‌داشتنی، مفاهیم مهم و اصلی اقتصادی را همراه با شخصیت اصلی داستان‌ها که خرگوش‌هایی بازیگوش هستند، به کودکان می‌آموزد. 

سیندرز مک‌لئود نویسنده و تصویرگر این کتاب‌ها، خالق کتاب و کمیک استریپ‌های متعددی بوده است. آثار او توسط انجمن‌های تخصصی مختلف بین‌المللی مورد تمجید قرار گرفته و جوایز مختلفی را به نام خود کرده است. سیندرز همچنین خواننده، ترانه‌سرا، نوازنده و مادر دو فرزند است و در کانادا زندگی می‌کند. 

انتقال مفاهیم ساده اقتصادیمانند پول درآوردن، خرج کردن، پس‌انداز کردن و بخشیدن به کودکان از اهمیتفوق‌العاده‌ای برخوردار است، در سنین پایین‌تر می‌توان اولین ساختارهای اقتصادی ذهن کودکان را شکل داد. با توجه به آنکه مفاهیم اقتصادی در تمام مراحل زندگی همراه انسان می‌باشد، بنابر این بهتر استاز سنین کودکی اهمیت اقتصاد را بیاموزند. 

امیرعلی خلج مترجم این کتاب سال‌ها در حوزه ترجمه متون و آثار انگلیسی به فارسی فعالیت داشته و مقالات و کتاب‌های متعددی را ترجمه کرده و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار داده است. تاکنون از این مترجم کتاب‌های «گِرَندود و زیردریایی سبز»، «گِرَندود بابابزرگ ماجراجو» و «نورمن این کارو نکرده» در حوزه کتاب‌های کودک توسط «کتاب‌های زرافه» منتشر شده است. 

در ادامه معرفی کوتاهی از هر یک از این کتاب‌ها آورده شده است: 

«پول به دست بیاور» 

این کتاب درباره خرگوش کوچولویی به نام «بانی» است که عاشق آواز خواندن است و می‌خواهد ثروتمند و مشهور باشد. اما مادرش به او یادآوری می‌کند که برای رسیدن به چیزهای خوب بهزمان و تلاش نیاز داریم. به این ترتیب «بانی» به تدریج می‌آموزد که باید تمرین کند، درس بخواند و با تلاش پول به دست بیاورد و حتی مشهور شود. 

«پول را پس‌انداز کن» 

این داستان درباره «هانی» خرگوش کوچولویی است که دوست دارد خانه‌ای برای خودش داشته باشد ولی برای رسیدن به آن باید پول‌هایش را پس‌انداز کند. او برای مراقبت از خواهر و برادرانش هفته‌ای دو هویج (واحد پولی بانی‌لند) از پدرش می‌گیرد. خواهر برادرهای او بسیار پر سروصدا هستند، بنابر این آرزو می‌کند‌ای کاش جایی برای خود داشت تا برایداشتن آرامش و سکوت به آنجا برود. اما برای رسیدن به آن باید پول‌هایش را پس‌انداز کند و اینکار نیازمند برنامه‌ریزی، انتخاب و صبوری است. اماارزش آن را دارد زیرا با کمی صبر و پشتکار می‌تواند رویای خود را به حقیقت تبدیل کند! 

«پول را ببخش» 

«چامی» خرگوش کوچولوی این کتاب آرزو دارد که یک ابرقهرمان باشد. او می‌خواهد جهانرا از دست اژدهاها نجات دهد، بنابراینمی‌خواهد یک شنل ابرقهرمانیبرای خود بخرد! مادربزرگش به او یادآوری می‌کند که هیچ اژدهایی در بانی‌لند وجود ندارد، اما موجوداتی هستند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند، پس چامی تصمیم می‌گیرد پول‌هایش را جور دیگری خرج کند…

«پول را خرج کن» 

خرگوش بانمک این داستان، «سونی» در هفته سه هویج به عنوان پول توجیبی می‌گیرد و می‌خواهد با همین مقدار پول همه چیز بخرد! اما متوجه می‌شود که پولش کم‌تر است و برای خرج کردن باید انتخاب کند. در نهایت، پس از کمی تفکر تصمیم می‌گیرد چه چیزی برای او مهم‌تر است و ارزش خرج کردن هویجش را دارد! 

این مجموعه کتاب تصویری برای گروه سنی «الف و ب» در قطع رحلی، توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) منتشر شده است. 

این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌های زرافه با پخش مدادآبی به شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز