خبرگزاری کار ایران

نامی ماندنی با پشتوانه بیش از ۱۸۰ سال تجربه کهن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۴۹

شرکت سهامی فرش ایران در بهمن ماه سال ۱۳۱۴ به‌منظور تولید فرش‌های باکیفیت بنیان شد و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اکنون این شرکت با نام «فرش ایران» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 فرش ایران، از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان و مرجع فرش دستباف در ایران است و پیشینه آن به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد. کمپانی بزرگی به نام  OCM در سال ۱۹۰۸ با ادغام شش شرکت تولید کننده قالی، تاسیس و در تاریخ فرش جهان ماندگار شد. در سال ۱۲۸۹ شمسی، اولین نمایندگی این شرکت در تهران تاسیس شد. این شرکت با اتکا به تجارب خود و هم‌چنین استخدام مشهورترین و بهترین طراحان قالی در ایران، تحولات بزرگی را در صنعت فرش‌بافی ایران به‌وجود آورد. 

اهمیت دستاوردهای اقتصادی حاصل از فعالیت‌های این شرکت برای صنعت فرش و اقتصاد کشور، تا حدی بود که دولت وقت را بر آن داشت تا با تصویب نامه هیات وزیران، از تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۱۴ ، تمام دارایی‌های آن شرکت را خریداری و به شرکتی ایرانی به نام شرکت فرش ایران واگذار کند. این تاریخ، نقطه شروع فعالیت رسمی شرکت فرش ایران بود که به صادرات انحصاری فرش به دست ایرانیان نیر منجر شد.

فرش ایران و شکستن رکورد گینس

یکی از افتخارات این شرکت، بافت بزرگترین فرش دستباف جهان با مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ متر مربع و کسب رکورد گینس است. این فرش برای مسجد شیخ زاید ابوظبی بافته شده است.

شرکت فرش ایران در نزدیک به یک قرن فعالیت خود، همواره دو هدف اصلی را دنبال و برای رسیدن به آن تلاش کرده است:

  • تولید فرش‌های با کیفیت، نفیس و خلاقانه، با استفاده از مواد اولیه مرغوب، شیوه‌های نوین و رنگ‌های طبیعی، بهره‌مندی از بافندگان ماهر و کنترل کیفیت سختگیرانه 
  • آموزش، اشتغال‌زایی و گسترش فرش‌بافی در مناطق مرزی و حاشیه کویر و تربیت نیروهای ماهر در فرش‌بافی

هم‌چنین، حذف هزینه‌های غیر ضروری برای کاهش قیمت تمام شده، در عین حفظ کیفیت، اصالت و ویژگی‌های سنتی و هنری محصولات، همواره از ارزش‌های اصلی شرکت فرش ایران بوده است.

نامی ماندنی با پشتوانه بیش از ۱۸۰ سال تجربه کهن

این شرکت، با ۸ شعبه فروش در سراسر ایران (دو شعبه مرکزی در تهران)، میزبان دوست‌داران هنر بی‌نظیر فرش‌بافی ایران است. 

شما می‌توانید همه‌روزه و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، محصولات مورد نیاز خود شامل قالی، گلیم، گلیم‌فرش، گبه، تابلو فرش و سایر دست‌بافته‌ها را از فروشگاه اینترنتی فرش ایران خریداری کنید. فراموش نکنید که فروش ویژه فرش ایران تا پایان اسفند ماه برقرار است؛ برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت یا فروشگاه‌های آن مراجعه نمایید.

همچنین، فرش ایران، امکانات ویژه‌ای مانند فروش اقساطی فرش دستباف را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز