خبرگزاری کار ایران

تأکید معاون وزیر علوم بر لزوم ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مسئولیت‌ در قبال جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۹۱۱

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور بر لزوم ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و انجام مسئولیت‌های آن‌ها در قبال جامعه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز آموزش عالی کاشمر، هاشم داداش‌پور در بازید از این مرکز طی سخنانی با اشاره به مأموریت تعریف شده برای دانشگاه‌های شرق کشور، پیوند دانشگاه‌ها با مزیت‌های منطقه‌ای در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه را ضروری دانست. 

وی افزود: عدم پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای جامعه محلی موجب می‌شود آن‌ها نتوانند به رسالت خود عمل کنند. 

داداش‌پور بر تعامل منطقه‌ای دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تعامل دانشگاه‌های منطقه‌ای عامل اصلی ارتقای دانشگاه‌ها به واسطه انتقال تجارب علمی، هم‌افزایی، بالندگی و پویایی است. 

وی در ادامه توانمندسازی دانشجویان در راستای مهارت‌افزایی و کسب و کار را در دانشگاه‌ها ضروری دانست و افزود: باید با در نظر گرفتن این اولویت در دانشگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانشجو بعد از اتمام تحصیلات بتواند راحت‌تر جذب بازار کار شود. 

سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: در حال حاضر تعداد هزار دانشجو در ۶ رشته در این مرکز در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند و تعداد ۱۱ عضو هیات علمی در آن فعالیت دارند. 

امین حسینی با اشاره به مأموریت تعریف شده مرکز در گذشته در حوزه آب و محیط زیست خاطرنشان کرد: منطقه ترشیز پتانسیل‌های دیگری دارد که باید در مأموریت دانشگاه توجه به این موارد صورت بگیرد و از آن استفاده شود. 

وی افزود: در مأموریت تعریف شده پتانسیل اعضای هیئت علمی و دانشجویان در نظر گرفته نشده که لزوم اصلاح و بازتعریف آن مطابق با ظرفیت‌های منطقه در حوزه علوم و فنون بین رشته‌ای و علوم انسانی، معادن، علوم انسانی و گردشگری احساس می‌شود. 

سرپرست مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به کمبودها و مشکلات این مجموعه گفت: در حال حاضر در خصوص تغذیه دانشجویی، امکانات مرکز تندرستی دانشجویان و باشگاه کمبودهایی وجود دارد که باید برای رفع آن اعتبار تخصیص یابد. 

گفتنی است داداش‌پور با حضور در مرکز آموزش عالی کاشمر از بخش‌های مختلف این دانشگاه نظیر سلف‌سرویس، مرکز تندرستی، باشگاه ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی بازید و طی گفت‌وگو با دانشجویان با امکانات و ظرفیت‌های مجموعه بیشتر آشنا شد و قول مساعدت برای رفع مشکلات را داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز