خبرگزاری کار ایران

در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۶۵

بر‌اساس آمارها حدود 10 الی 20‌درصد از آسیب‌های چشمی ناشی از کار باعث کوری گذرا یا دائمی می‌شوند. حدود 70% از این آسیب‌ها ناشی از پرتاب ذرات ریز هستند؛ 20% به‌دلیل پاشیدن مواد شیمیایی اتفاق می‌افتند و حدودا 10‌درصد نیز دلایل متفرقه دارند. اما استفاده از انواع عینک ایمنی تا 100‌درصد از آسیب چشم در محیط کار جلوگیری می‌کند. اکنون سوال اینجاست که در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود؟

در این مقاله مشاغلی که به عینک ایمنی نیاز دارند را معرفی می‌کنیم. مطالعه این مطلب فقط 5 دقیقه از زمانتان را می‌گیرد؛ اما با رعایت نکات ایمنی گفته‌شده در آن می‌توانید سلامت چشمان خود و همکارانتان را در محیط کار تضمین کنید.

مشاغلی که با مواد شیمیایی سر‌و‌کار دارند؛ نیاز 100‌درصدی به عینک ایمنی!

در برخی از آزمایشگاه‌های شیمیایی و کارخانه‌هایی که مواد شیمیایی یا شوینده تولید می‌کنند، استفاده از عینک ایمنی اجباری است. در این مشاغل پر‌خطر احتمال پاشش اسید یا انواع مواد شیمیایی دیگر به چشمان کارگران وجود دارد؛ بنابراین در‌صورتی‌که شما نیز در محل کار خود با مواد شیمیایی سر‌و‌کار دارید، حتما نسبت به خرید لباس کار مناسب و عینک ایمنی مخصوص اقدام کنید. عینک‌های ایمنی مخصوص مواد شیمیایی معمولا به‌صورت گربه‌ای شکل هستند و شیشه‌ای شفاف و مقاوم دارند.

در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود؟

نجاری، سنگ‌بری و فلز‌بری؛ مشاغل پر‌خطر برای چشمان

در بعضی از مشاغل، کارگران در معرض پرتاب اجسام ریز به چشمان خود هستند. برای مثال، نجارها، منبت‌کارها، سنگ‌برها و فلز‌کارها در معرض بیشترین خطر در محیط کار خود قرار دارند. برخورد خرده چوب یا فلز به چشمان می‌تواند قدرت بینایی کارگر را به‌طور دائم از بین ببرد.

برای جلوگیری از اصابت ذرات ریز و جامد به چشم حتما باید از عینک ایمنی مخصوص استفاده کنید؛ بنابراین در پاسخ به سوال در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود، نباید از مشاغل سنگ‌بری، چوب‌بری و فلز‌بری غافل شویم. پیشنهاد ما این است که برای شروع فعالیت در این مشاغل پر‌خطر ابتدا نسبت به خرید شلوار کار، لباس کار و تجهیزات ایمنی فردی مانند عینک کار اقدام کنید تا احتمال آسیب به حداقل برسد.

جوشکاری؛ مشاغلی که با برق و جرقه در ارتباط‌اند!

جوشکاری یکی از مهم‌ترین مشاغلی است که در جواب سوال «در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود» معرفی می‌کنیم. اشعه‌ها و جرقه‌های این شغل می‌تواند به چشم کارگر آسیب‌های جدی وارد کند و حتی باعث کوری موقت یا دائم فرد شود. در حرفه جوشکاری یا هر شغل دیگری که با برق و جرقه سر‌و‌کار دارد، بهتر است از عینک جوشکاری استفاده کنید.

این عینک‌ها معمولا درجه تیرگی و فیلتر متفاوتی دارند که از عدد 5 تا 14 در‌جه‌بندی می‌شود. علاوه‌بر عینک‌های جوشکاری، بعضی از کارگران برای جلوگیری از پاشش ذرات و جرقه به صورت یا داخل گوش، از شیلد محافظ صورت و گوشی ایمنی نیز در هنگام کار استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید پس از بررسی قیمت گوشی ایمنی و شیلد محافظ در فروشگاه‌هایی مانند ماه ایمن، بهترین گزینه را متناسب با شغل خود انتخاب کنید.

در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود؟

مشاغل مرتبط با گازهای شیمیایی؛ نیاز به استفاده از عینک گاگل

دسته آخر از مشاغلی که به عینک ایمنی نیاز دارند، شغل‌هایی‌اند که در ارتباط مستقیم با گازهای شیمیایی‌ هستند. در این مشاغل از یک عینک ایمنی به‌نام عینک گاگل استفاده می‌شود که کاملا نفوذ‌ناپذیر است. این ابزار از نفوذ هرگونه بخار یا گاز سمی به داخل چشمان جلوگیری می‌کند. معمولا شیشه‌ عینک‌های گاگل به دو صورت تیره (دودی) و شفاف تولید می‌شود؛ افرادی که در معرض نور خورشید فعالیت می‌کنند، بهتر است از نوع دودی این ابزار استفاده کنند.

در پاسخ به سوال در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود، به مشاغل دیگری مانند مشاغل ساختمانی و عمرانی، سمباده‌زنی، کار با کوره‌ها یا دودکش، تراش‌کاری و ریخته‌گری نیز می‌توان اشاره کرد. همچنین، اگر در فضایی پر از گرد و غبار کار می‌کنید، حتما از یک عینک ایمنی مناسب استفاده کنید.

ویژگی‌های بهترین عینک ایمنی موجود در بازار؛ استاندارد عینک ایمنی

شما باید عینک ایمنی کار را متناسب با نوع شغل خود خریداری کنید. اما برخی از ویژگی‌ها در همه انواع عینک ایمنی یکسان هستند. مهم‌ترین ویژگی‌های یک عینک کار حرفه‌ای عبارت‌اند از:

  • وزن سبک
  • جنس مستحکم
  • شیشه ضد‌خش و ضد‌ضربه
  • جنس ضد‌حساسیت و غیر‌قابل اشتعال
  •  لنز مقاوم به نور ماورا بنفش

امروزه تنوع عینک‌های ایمنی برای مشاغل مختلف در بازار بسیار بالاست. تولید‌کنندگان داخلی و خارجی معتبری نسبت به تولید انواع عینک ایمنی اقدام می‌کنند؛ نکته مهم این است که شما عینک کار مورد‌نظرتان را از فروشگاهی معتبر و با‌سابقه خریداری کنید تا خیالتان بابت کیفیت محصول راحت باشد. برای راحتی شما عزیزان، در بخش پایانی این مقاله یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های عینک‌های ایمنی کار در ایران را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه تجهیزات ایمنی فردی ماه ایمن؛ عرضه‌کننده بهترین انواع عینک ایمنی در ایران

در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم که در چه شغل هایی از عینک ایمنی استفاده می شود. اگر شما نیز در یکی از این مشاغل فعالیت می‌کنید، با خرید یک عینک کار با‌کیفیت سلامت چشمان خود را تضمین خواهید کرد. فروشگاه تجهیزات حفاظت فردی ماه ایمن، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین عرضه‌کنندگان تجهیزات ایمنی فردی در ایران، بهترین انواع عینک ایمنی را با قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید عینک ایمنی، انواع لباس کار و سایر تجهیزات حفاظت فردی به سایت فروشگاه اینترنتی ماه ایمن به نشانی mahimen.ir وارد شوید. برای دریافت مشاوره خرید نیز پیشنهاد می‌کنیم با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۶۶۴۴۱۳ تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز