خبرگزاری کار ایران

اهمیت پوشیدن لباس کار در محل کار + راهنمای خرید   

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۵۹۹

 

لباس کار، یک پوشش جامع برای کارمندان و همچنین یک پوشش محافظتی برای برخی مشاغل است. این لباس می‌تواند بر اساس حیطه شغلی و شرایط آب‌وهوایی برای کارمندان انتخاب و خریداری شود. رنگ لباس فرم نیز بر اساس برخی پارامترهای خاص مانند وضعیت جوی و ساعاتی که فرد در شبانه روز کار می‌کند، انتخاب می‌شود. به عنوان مثال پلیس‌ها یا کارگران راه‌سازی در هنگام شب باید لباس کاری بپوشند که به خوبی دیده و مانع از وقوع تصادفات شوند.

به عبارتی، یکی از مهم‌ترین الزامات پوشیدن لباس فرم، حفظ جان افراد و کاهش خطرات و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی نظیر سوختن، احتراق، ضربه، برق گرفتگی و... است. علاوه بر این، وجود یک لباس فرم مناسب باعث یکپارچگی و ایجاد نظم و آراستگی افراد در محیط کار می‌شود. همچنین هنگامی که در محل کار همه یک لباس مشخص بر تن دارند، تشخیص نیروهای کار از افراد متفرقه به آسانی امکان‌پذیر خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع لباس فرم

همه مشاغل چه اداری و چه کارگری به لباس کار نیاز دارند. شاید از نظر بسیاری از مردم، پوشیدن لباس خاص برای برخی مشاغل جالب نباشد. اما حتما دلیلی برای این پوشش وجود دارد که شما از آن بی‌خبر هستید. لباس کار انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

پوشش آشپزها و کارگران در آشپزخانه رستوران یا کافه

احتمالا بارها در کافه‌ها یا رستوران‌ها، آشپزها را دیده‌اید. آن‌ها دارای لباس‌های خاصی هستند. محیط آشپزخانه همانند سایر محیط‌های کار نیاز به لباس فرم مخصوص دارد. وجود یک پیش بند برای آشپز لازم است؛ زیرا احتمال دارد حین پخت و پز لباس‌های کارش کثیف شوند. روپوش آشپزی و همچنین کلاه آشپزی از دیگر لباس‌های خاصی هستند که آشپز باید در حین کار آن‌ها را بپوشد. مخصوصا اگر در یک جای خاص مانند بیمارستان در حال فعالیت است. پیش بند آشپزی در هنگام پخت‌ و پز از سایر لباس‌ها و همچنین روپوش آشپز محافظت می‌کند.

سایر کارکنان داخل آشپزخانه نیز باید پوششی مناسب داشته باشند. به عنوان مثال کسی که وظیفه شست‌وشوی ظروف در یک آشپزخانه را بر عهده دارد باید حتما در حین شستن از پیش بند آشپزخانه ضد آب استفاده نماید تا دائما لباس‌هایش خیس نشوند.

پوشیدن پیشبند و روپوش برای سایر کارگرانی که در آشپزخانه فعالیت می‌کنند نیز ضروری است. برای خرید لباس‌ کار آشپزخانه می‌توانید به جای لباس‌های سر تا پا سفید به دنبال لباس‌هایی با طراحی و رنگ‌آمیزی خاص و منحصر به فرد باشید. این موضوع باعث می‌شود تا روحیه کارکنان شما همیشه خوب باشد و همچنین اگر آشپزخانه شما به بیرون دید دارد، مشتریان از دیدنشان لذت ببرند.

انواع مدل های لباس کار رستوران

به طور کلی در ادامه قصد داریم شما را با انواع مدل‌های لباس‌ فرم رستوران بیشتر آشنا کنیم.

شاید برایتان کمی جالب باشد اما لباس فرم در یک رستوران یا کافه جزئی از دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و مشتریان زیادی به آن توجه می‌کنند.

اهمیت پوشیدن لباس کار در محل کار + راهنمای خرید   

لباس فرم رستوران زنانه

لباس فرم رستوران زنانه یکی از پوشش‌های مهم در رستوران‌داری است. سعی کنید بهترین و زیباترین لباس فرم را برای بانوانی که در رستوران شما کار می‌کنند، تهیه کنید. زیرا بسیاری از رقبای شما تا به امروز به اهمیت لباس رستورانی بی‌توجه بودند و لباس مناسبی برای پرسنل خود تهیه نکردند. به عنوان مثال لباس آشپزی زنانه حتما نباید یک روپوش بلند سفید باشد. شما می‌توانید روپوش‌های کتی رنگی با طراحی خاص برای آشپز رستوران خود تهیه کنید.

کلاه آشپزی

به جای یک کلاه آشپزی زنانه سفید ساده که شاید نمای زیبایی نداشته باشد، می‌توانید در هنگام تهیه لباس شف، از کلاه‌های زیبا و با طراحی خاص و مدرن بهره بگیرید. کلاه سرآشپز در یک رستوران می‌تواند با سایر کلاه‌هایی که روی سر کارگران دیگر است، متفاوت انتخاب شود.

اهمیت پوشیدن لباس کار در محل کار + راهنمای خرید   

پیش ‌بند آشپزی

از پیش بند آشپزخانه طرح‌دار که طرح آن مرتبط به آشپزی و پخت‌وپز است استفاده کنید. همچنین برای باریستا در بخش کافه از پیشبند باریستا استفاده کنید. طراحی این پیشبندها معمولا متفاوت بوده و دارای بندینک‌های چرم قهوه‌ای هستند.

لباس مکانیکی

مکانیک‌ها در اغلب موارد با روغن و تجهیزات خودرو سروکار دارند. به همین منظور اگر لباس مخصوصی نپوشند دائما باید یک لباس نو برای خود خریداری کنند. زیرا با روغنی و کثیف شدن لباس، دیگر شستشوی آن امکان پذیر نخواهد بود. لباس مکانیکی بهتر است به صورت لباس یکسره باشد. در این صورت کلیه اندام فرد مکانیک را پوشانده و ذره‌ای از لباس شخصی او کثیف نخواهد شد.

لباس حراست

لباس فرم کارکنان حراست معمولا شبیه به لباس نظامی است. کلاه، کفش خاص، پیراهن، شلوار و کشکول از ویژگی‌های لباس کارکنان بخش حراست است. لباس حراست ظاهری تقریبا شبیه به لباس‌های نیرو انتظامی دارد.

اکثر ارگان‌های دولتی و خصوصی به لباس کارکنان حراست خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. آن‌ها دائما تاکید می‌کنند که این عزیزان لباس فرم یکپارچه و تمیزی را بر تن کنند.

لباس فرم نگهبانی در اکثر مواقع با لباس فرم حراست یکسان است. افراد نگهبان یا حراست حتی در روزهای سرد سال باید کاپشن نگهبانی مخصوصی بر تن کنند. روی بازوی این کاپشن و لباس نگهبانی، آرمی به عنوان شناسایی این همکاران وجود دارد.

این مدل از لباس‌های فرم معمولا سایزهای مختلفی دارند و بر اساس نوع جثه فرد متفاوتند. به عنوان مثال اگر نگهبان فردی درشت باشد باید در هنگام خرید لباس کار، سایز بزرگ‌تری را انتخاب کنید.

 لباس ایمنی

لباس ایمنی یکی از مهم‌ترین لباس‌هایی است که فرد برای حفاظت از جان خود باید در حین کار از آن استفاده کند. به همین منظور سر ساختمان‌ها یا در معادن، افراد از لباس‌های ایمنی به خصوصی بهره می‌گیرند. حتی پرسنل پمپ‌ بنزین‌ها نیز از لباس‌های فرم ایمنی استفاده می‌کنند.

تیپ مهندسی مردانه

مهندسین یک شرکت نیز باید از لباس‌های فرم مناسبی بهره ببرند. به عنوان مثال یک استایل مردانه و کلاسیک، درخور یک مهندس است. کت و شلوار، کفش مردانه، کیف فولدر یا مهندسی از مواردی هستند که می‌توانند تیپ یک مهندس را تشکیل دهند.

لباس کار حرفه ای

افرادی که در صنایع مختلف کار می‌کنند می‌توانند از لباس کار حرفه‌ ای بهره بگیرند. لباس کار دوبنده حرفه ای از جمله این موارد است.

اهمیت پوشیدن لباس کار در محل کار + راهنمای خرید   

قیمت لباس کار چقدر است؟

قیمت لباس فرم بر اساس نوع، جنس و طرحی که دارد می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال قیمت تیشرت کار با قیمت یک لباس ایمنی قابل قیاس نیست. همچنین هنگامی که شما قصد خرید یک لباس خاص برای پرسنل خود را دارید، باید مبلغ بیشتری هزینه کنید. زیرا در برخی شرایط لازم است این لباس‌ها را به صورت اختصاصی به یک خیاط سفارش دهید.

همچنین گاهی مدیر یک مجموعه، لوگوی مجموعه خود را بر روی کلیه لباس‌های پرسنل چاپ یا گلدوزی می‌کند که در این صورت باز قیمت لباس فرم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین قیمت یونیفرم کار می‌تواند مناسب یا خیلی گران باشد.

اگر سری به رستوران‌های بسیار شیک خاورمیانه یا تهران بزرگ بزنید، خواهید دید که هزینه کردن برای لباس فرم پرسنل چقدر حائز اهمیت است و چه تاثیری روی نگاه و انتخاب مشتری دارد.

سخن پایانی

برای خرید لباس فرم پرسنل خود بیشترین وقت و دقت را صرف کنید. زیرا لباس‌های یکدست و زیبا علاوه بر اینکه روحیه کارکنان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، باعث می‌شوند تا کاربران زیادی به سمت شرکت یا رستوران شما جذب شوند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز