خبرگزاری کار ایران

معاون هنری ارشاد به جشنواره موسیقی فجر پیام داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۴۱۸

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی ارسال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی ارسال کرد. 

متن پیام محمود سالاری به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«هنر موسیقی، در فراز و فرودهای حساس فرهنگی و اجتماعی، باگذر از مرزهای جغرافیایی و فراتر از ملیت ها، به شیواترین شیوه، پیام فرهنگی و موءلفه های فکری و اخلاقی هر ملتی را به جهانیان اعلام میکند و همواره در قلمرو وسیع فرهنگ و هنر ایران اسلامی، فریادی بلند برای دعوت به سوی وحدت و عدالت خواهی بوده است.

بخشی از همگرایی و اتحاد میان آحاد مردم شریف ایران در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در همدلی و همزبانی آنها در سر دادن شعار و هدفی واحد متجلی گردید مدیون موسیقی و تولید سرودهای انقلابی بعنوان مؤثرترین هنر در آن زمان بوده است.

هنر موسیقی می تواند معرفت عمومی، تفکر، آگاهی و اندیشه را در جامعه ارتقا بخشد. هنرمندان این عرصه، به گونه ای شایسته و بایسته، همواره در تلاش بوده‌اند تا نغمه‌ها و الحان خوشایند خویش را از منشور آموزه‌های اعتقادی و ارزش‌های متعالی و ماندگار انسانی، عبور داده و بنا به مقتضیات روز و هدفمندی‌های معنوی، آنها را به گوش تشنگان حقیقت و زیبایی برسانند.

در این رهگذر برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بعنوان مهمترین رویداد موسقایی کشور در پهنه ای به وسعت ایران با تکریم شأن و حریم پیشکسوتان این حوزه و با حضور هنرمندان به ویژه جوانان برومند و با استعدادی که از گوشه و کنار این مرز پر گهر، به شوق هم گرد آمده اند جلوه های گویا از ظرفیت موسیقی ما را به نمایش می گذارند. حضور گروه های بین المللی تعامل و تبادل فرهنگی و هنری را رونق می بخشد و طنین آواها و نغمه های نواحی مختلف در جشنواره وجوهی از طراوت و طهارت معنوی را به این جشنواره ارزانی داشته‌ است.

قدردانی از حضور هنرمندان عالیقدر در جشنواره، و سپاس از دبیر محترم، هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های حاضر در جشنواره و سایر دست‌ندرکاران این رویداد هنری وظیفه ای است که همچنان از عهده آن برآمدن دشوار و مالایطاق است.

امید که خداوند منان بر توفیقات تمامی این عزیزان روز به روز بیفزاید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز