خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات رفاهی برخی مهمانداران خطوط ریلی راه‌آهن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۰۱

پرداخت مطالبات رفاهی ومناسبتی تعدادی از مهمانداران پیمانکاری قطار تهران به تبریز و لرستان به اهواز به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در راه‌آهن گزارش دادند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به کارهای خدمات‌دهی به مسافران (مهمانداران) در محور ریلی تهران به تبریز و لرستان به اهواز مشغول هستند، هنوز مزایا رفاهی و مناسبتی روز حمل و نقل، دهه فجر و روزهای زن و مرد را دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، برخی همکاران بابت روز حمل و نقل، روز زن و مرد و دهه فجر جمعا به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشته‌اند.

بنا بر ادعای کارگران، پیمانکار کنونی که از چندین سال گذشته تمامی کارگران مهماندار را در استخدام خود دارد، در مورد پرداخت مطالبات رفاهی و مناستی این کارگران مدعی است که به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع همه مطالبات مزدی را ندارد.

به گفته این کارگران مهماندار؛ به تعویق افتادن مطالبات رفاهی و مناسبتی آن‌ها درحالی است که شرکت راه آهن به پیمانکاران طرف قرارداد خود نامه کتبی برای پرداخت ارسال کرده است.

طبق اظهارات کارگران؛ اگر این مزایا در موعد مقرر پرداخت شود انگیزه کارگران برای کار کردن بیشتر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز