خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان؛

مردم گیلان عاملان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی را به دستگاه قضایی معرفی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۸۴۴

رئیس کل دادگستری گیلان با انتقاد از افرادی که زمین‌های زراعی را با قیمت کمی از کشاورزان خریداری کرده و با تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت ویلاهای مجلل آن را به افراد غیر بومی فروخته و ثروت هنگفتی را به دست می‌آورند گفت: مردم باید این افراد را به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی در جمع نخبگان و علمای اهل سنت تالش در حوزه علمیه محمدیه حضور یافت و با آنان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه اسلام دینی جهان شمول است تصریح کرد: خداوند در قرآن فرمود: «انا ارسلناک الا رحمت للعالمین» که این وصف «رحمت للعالمین» برای هیچ پیامبری ذکر نشده است.

وی با بیان اینکه تاکید پیامبر اسلام و بزرگان دین بر وحدت و انسجام بین مسلمین بود اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره بر وحدت کلمه تاکید می‌کرد و به آن پایبند بود.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: در تفاسیر مختلف معانی متعددی برای عبارت «رحمت للعالمین» بیان شده است. برخی وجود پیامبر را «نعمت» و برخی «رحمت شانی» دانسته‌اند که هر کس به برنامه‌هایی که توسط پیامبر رحمت تبیین شده است عمل کند سعادتمند و هدایت شده و آنان که از آن روی گردانند، گمراه خواهند شد.

وی همچنین ابراز داشت: رحمت للعالمین بودن یک خصلت و رفتار پیامبر است که تمام افعال ایشان همواره توام با محبت و رافت و مهربانی بوده است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری تصریح کرد: این رفتار نشان دهنده همان سیره و رفتار مهربانانه نبوی است و پیامبر اسلام علاوه بر آن که می‌بخشید برای امت استغفار هم می‌کرد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا فرزندان ما را از محیط گرم خانواده جدا کند و خشم و خشونت را ترویج نماید اظهار داشت: آنان در صدد هستند وحدت و انسجام ملی ما را خدشه دار کرده و خودشان نیز برای دشمنی کردن علیه کشور اسلامی ایران متحد شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی همچنین افزود: ما باید با اتحاد و همدلی قدرت اسلام و رافت پیامبر اسلام را برای جهانیان نمودار کنیم.

وی در پایان با انتقاد از افرادی که زمین‌های زراعی را با قیمت کمی از کشاورزان خریداری کرده و با تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت ویلاهای مجلل آن را به افراد غیر بومی فروخته و ثروت هنگفتی را به دست می‌آورند گفت: مردم باید این افراد را به دستگاه قضایی معرفی نمایند تا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گیلان با اشاره به اینکه این دیدار سومین نشست ریاست کل دادگستری استان با علما و نخبگان اهل سنت است تصریح کرد: در این نشست پیرامون سیره نبوی و علوی و وحدت و رافت اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه این وحدت و همدلی بین اهل سنت و تشیع از سببیت به نسبیت تبدیل شده اظهار داشت: ۲۲ بهمن نیز نمادی از تحقق همدلی و وحدت بین اقشار و مذاهب مختلف در کشور است.

آقایی همچنین افزود: در این نشست پیرامون تغییر کاربری، حفظ منابع طبیعی و صیانت از فرهنگ اصیل منطقه تالش که سرشار از غیرت مداری و اخلاق مداری است بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز