خبرگزاری کار ایران

برخورد دستگاه قضایی با ساخت و سازهای غیر مجاز در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۴۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی با هر گونه ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد قضائی و اجرایی از برخی تصرفات صورت گرفته در ساحل بخش خشکبیجار و همچنین در اراضی زراعی آن بازدید نمود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه فردی بدون توجه به تذکرات قانونی اقدام به ساخت و ساز غیر متناسب با وضعیت و شرایط اقلیمی کرده است، گفت: متصرفینی که قصد تصرف، ساخت و ساز و فروش اراضی ملی را داشته باشند به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدثات ساحلی به حبس و خلع ید محکوم می‌شوند.

احمد آقایی از متولیان اصلی اعم از منابع طبیعی و محیط زیست خواست تا به محض مشاهده سازه‌های غیر مجاز از ادامه ساخت آن جلوگیری کنند، تاکید کرد: اراضی ساحلی در محدوده ۶۰ متری سواحل از انفال بوده و متعلق به همه مردم است و باید آزاد باشد و دستگاه قضائی با قاطعیت با متصرفین بیت المال برخورد قانونی می‌کند.

آقایی ادامه داد: شخصی ۱۶ هزار متر از اراضی زراعی بخش خشکبیجار را قطعه بندی کرده و با تغییر کاربری آن را در معرض فروش گذاشته بود که با پیگیری جهاد کشاورزی، رئیس حوزه قضائی خشکبیجار از تغییر کاربری این زمین ممانعت کرده و مالک عرصه نیز متعهد شد تا اراضی تصرف شده را آزاد سازی نموده و به وضعیت زراعی گذشته باز گرداند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز