خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری ویژه آمل:

در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعلل شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۴۳

سودجویان هر مکانی که زمین ارزان قیمت وجود داشته باشد ساخت‌وساز می‌کنند. / تمام زمین‌های کشاورزی مازندران قطعه قطعه شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به اینکه زمانی که حکم برای تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز صادر می‌شود دستگاه‌ها تجهیزات لازم برای تخریب واحد مسکونی را ندارند، گفت: تاکنون سازوکار مناسبی برای این امر تعریف نشده است.

به گزارش ایلنا از آمل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل سید جعفر رسولی در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان در سال ۹۳ با اشاره به اینکه با وجود تمام تاکیدات در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعلل شده است، اظهار داشت: سودجویان هر مکانی که زمین ارزان قیمت وجود داشته باشد، ساخت‌وساز می‌کنند.

وی با بیان اینکه با افزایش ساخت‌وساز قیمت زمین نیز در روستاهای مازندران افزایش یافته است، بیان کرد: این گسترش بی‌رویه نشان می‌دهد که خلأ در این زمینه وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی به وظایف ذاتی خود به خوبی عمل نمی‌کنند.

رسولی با اعلام اینکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید در جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز حمایت بیشتری می‌کردند، گفت: جهادکشاورزی در این زمینه فقط طرح دعوی می‌کند و تا نتیجه آن حاصل شود ساخت‌وساز به اتمام رسیده است.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه زمانی که حکم برای تخریب صادر می‌شود، دستگاه‌ها تجهیزات لازم برای تخریب واحد مسکونی را ندارند، اذعان کرد: تاکنون سازوکار مناسبی برای این امر تعریف نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام زمین‌های کشاورزی مازندران قطعه قطعه شده است، اظهار داشت: این امر از غرب مازندران آغاز شده و امروز به مرکز مازندران سرایت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل نیز در این جلسه بابیان اینکه دستور تخریب ۵ هزار مترمربع ساخت‌وساز غیرمجاز در آمل صادر شد، گفت: افراد سوجو ۵ هزار مترمربع از زمین‌های روستای درکاپی آمل را تغییر کاربری داده و ساخت‌وساز کرده بودند که دستور تخریب آن صادر شد.

علی طالبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در بستر رودخانه‌ها و زمین‌های دیگر از منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استعلام کنند، تصریح کرد: این استعلام به معنای تداخل نیست بلکه از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت اسناد نیز در صدور سند مالکیت از منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط باید استعلام کند، افزود: برخی افراد از منابع ملی بهره‌برداری می‌کنند اما برای افزایش سطح خود نیاز به مجوز جدید دارند که در این امر تخلفاتی صورت می‌گیرد.

طالبی با اشاره به بی‌نظمی در ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در اراضی فاقد کاربری اظهار داشت: در مسیر آمل به چمستان چهره‌ای ناخوشایند از این ساخت‌وسازها به چشم می‌خورد که باید به‌دنبال تکرار نشدن آن در این شهرستان باشیم.

وی با اعلام اینکه برخی ادارات نیز به واحدهای خارج از محدوده خدمات ارائه می‌کنند که این امر تخلفات متعددی را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: این واحدهای مسکونی با این خدمات مجوزدار می‌شوند که این امر ساخت‌وساز غیرمجاز را تشدید می‌کند.

دادستان آمل با بیان اینکه در منطقه زیبا و خوش طبیعت درکاپی برخی افراد زمین‌های جنگلی و ملی را قطعه قطعه کرده و ساخت‌وساز کرده بودند، افزود: این اراضی خارج از بافت قرار دارد که نباید در آن‌ها ساخت و ساز صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه یک عده افراد سودجو ۵ هزار متر مربع از این زمین‌ها را تغییر کاربری داده و ساخت‌وساز کرده بودند که دستور تخریب آن صادر شده است، گفت: باید با پیگیری‌های مکرر دیگر مشکلی به نام ساخت‌وسازهای غیرمجاز نداشته باشیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز