خبرگزاری کار ایران

دانشگاه فردوسی مشهد میزبان وزیر علوم و افتتاحیه رویداد ملی پویش و جشنواره حرکت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۸۰۷

آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت و نخستین رویداد ملی پویش عصر امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، «محمدعلی زلفی‌گل»، در آیین گشایش این جشنواره گفت: نباید تجربه‌های دوران کرونا را فراموش کنیم و باید از ظرفیت و امکاناتی که در دانشگاه‌ها فراهم شد استفاده کرد. 

وی اضافه کرد: در زمان کرونا برخی انجمن‌ها تدریس استادان برجسته بین‌المللی را در اختیار سایر دانشجویان قرار می‌دادند و اکنون نیز می‌توان یک همایش بین المللی را در قالب مجازی برگزار کرد. 

وزیر علوم همچنین به بحث مهارت‌محور شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دنبال راهکار برای افزایش مهارت‌محوری هستیم و معتقدیم کارورزی دانشجویان باید جدی گرفته شود البته حضور در بخش صنعت و خدمات و کشاورزی برای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال مرتبط با رشته‌های دانشگاهی برای فارغ التحصیلان به یک همکاری بین دستگاهی نیاز دارد. 

زلفی‌گل اضافه کرد: براساس برخی آمار، حدود ۸۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای بعد از فارغ التحصیلی شغل پیدا می‌کنند درحالی که در رشته‌های نظری این درصد کمتر است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دوران دانشجویی دوره کسب تجربه و دانش است گفت: ما معتقدیم وظیفه دانشگاه این است که نسل‌های عاقل، متدین و مسئولیت‌پذیرتر نسبت به گذشته تحویل جامعه دهد. 

در این مراسم مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، احد ضابط رییس دانشگاه فردوسی مشهد، ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی و جمعی از دبیران و کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز