خبرگزاری کار ایران

برگزاری بزرگترین رویداد اقتصادی ایران و ترکمنستان از ٢۶ بهمن در عشق آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۶۶۸

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: بزرگترین رویداد اقتصادی سال های اخیر جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، با حضور ۹۸شرکت داخلی در حوزه های مختلف، از فردا ۲۶بهمن ماه فعالیت خود را در عشق آباد ترکمنستان آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سعید صیفی در این خصوص اظهارداشت: چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، همزمان با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان و به همت نمایشگاه بین المللی مشهد، از ۲۶تا ۲۸ بهمن در عشق آباد برگزار خواهد شد. 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سفر تیرماه سال‌جاری خود بر افزایش تعاملات اقتصادی دوکشور ایران و ترکمنستان، گفت: در این نمایشگاه ۹۸شرکت، موسسه و هلدینگ از اقصی نقاط کشور حضور دارند که قرار است محصولات خود را در فضایی به مساحت مفید ۲ هزار متر مربع به معرض نمایش بگذارند.

صیفی با اشاره به اینکه تهران و عشق آباد به عنوان دو کشور دوست و همسایه با تاریخ، فرهنگ و تمدن قدیمی و کهن فرصت های بسیاری برای افزایش همکاری های مشترک درحوزه های اقتصادی دارند،افزود: تقویت تعاملات در حوزه های اقتصادی، گسترش روابط تجاری دو کشور در بخش نفت و گاز، خدمات فنی و مهندسی، افزایش سرمایه گذاری های خارجی و هم افزایی اقتصادی در حوزه های مختلف همواره از تاکیدات مسئولان کشورمان بوده که موجب ایجاد روابط راهبردی نیز می شود.

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران در خصوص شرکت کنندگان در این نمایشگاه اختصاصی، بیان داشت: در این نمایشگاه در حوزه های نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی و لبنی، آهن و فولاد، برق و الکترونیک، ساختمان وراه سازی، فنی و مهندسی،چاپ وبسته بندی،خوراک دام ،تجهیزات گلخانه ای، ابزار و ماشین آلات، تجهیزات پزشکی و دارویی، سیمان و فرآورده ها، کاشی و سرامیک، گردشگری،گمرکی و تشریفات ارزی، خودروسازی (سبک وسنگین)و مجموعه هایی از وزارت خانه های نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن حضور دارند.

صیفی در پایان بابیان اینکه، ریشه های تاریخی و فرهنگی و مسلمان بودن بیشتر جمعیت این کشور را می توان یکی از دلایل اهمیت این کشور در سیاست خارجی کشورمان برشمرد، اظهارداشت: ایران در بین کشورهای حوزه اوراسیا بعد از روسیه بیشترین حجم مبادلات تجاری را با ترکمنستان دارد.

وی یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی مناسب برای افزایش تعاملات اقتصادی و ارتقای سطح صادرات و ارزآوری بوده و به رونق تولیدات باکیفیت داخلی کمک خواهد کرد.

چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه سالجاری درعشق آباد ترکمنستان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز