خبرگزاری کار ایران

مخبر در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱:

اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی از لازمه‌های مقابله با بحران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۱۲

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی از لازمه های اساسی مقابله با بحران است.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته را امری مهم برای پیشگیری و کاهش آسیب حوادث طبیعی برشمرد و ادامه داد: باید مردم و مسئولین بصورت مستمر و طبق آخرین دانش جهانی نسبت به این حوادث آموزش داده شوند و همچنین آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه سیستم‌های هشداردهنده و امدادی استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر از تجهیزات روز دنیا در مقابله با حوادث طبیعی استفاده نشود تلفات و خسارات با چندین برابر هزینه تحمیل می‌شود که به هیچ عنوان برای دولت و مسئولان قابل قبول نیست.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز تأسف عمیق از حادثه زلزله خوی به حضور ابتدایی وزیر کشور و مسئولانی امدادی و استانی و سپس حضور رئیس جمهور برای نظارت بر کمک رسانی و خدمات به زلزله زدگان اشاره و تصریح کرد: همدلی و همراهی بین مردم، رهبری و مسئولان دولتی در چنین حوادثی نقطه یکپارچگی و وحدت در جمهوری اسلامی ایران است و هر حادثه‌ای که در کشور پیش می‌آید، تمام مردم و مسئولین با حضور در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه جلوه‌ای از خدمت رسانی و همراهی با یکدیگر را نشان می‌دهند.

مخبر در این مراسم که در مرکز همایش‌های موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: سازمان مدیریت بحران و دستگاه‌های مربوطه باید قبل از وقوع چنین حوادثی پیش بینی‌های لازم را انجام دهند و در حادثه‌ای مانند زلزله که عمدتاً گسل‌ها مشخص و قابل رصد است، باید نهضت مقاوم سازی بناها در کشور راه بیفتد و خود مردم با کمک مسئولین عهده دار این مهم شوند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با حوادث طبیعی این مردم هستند که با تمام امکانات و ظرفیت خود پای کار ایستاده اند، گفت: در کنار حضور مردمی هیچ دستگاهی نیست که در زمان این حوادث با تمام قدرت به میدان نیاید و در حادثه اخیر در شهر خوی تمامی دستگاه‌های دولتی، امدادی، انقلابی و نظامی و غیرنظامی برای کمک به مردم حاضر شده اند که البته مردم بیشترین نقش را برای استفاده از ظرفیت این دستگاه‌ها دارند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه کشور ایران در یک منطقه حادثه خیز قرار دارد به ارتباط بین مدیریت بحران و توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: در بین تمام مؤلفه‌های توسعه پایدار، مدیریت بحران جایگاه ویژه ای دارد و اگر برنامه ریزی مناسب در این زمینه انجام نشود توسعه پایدار در هیچ کشوری نمی‌تواند شکل بگیرد.

مخبر خاطرنشان کرد: اگر دنبال یک کشور پیشرفته و قوی هستیم باید سرمایه گذاری مناسب در زمینه مدیریت بحران انجام پذیرد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حوادث طبیعی هشدارهای لازم را پیش از وقوع می‌دهند و باید خودمان را برای چنین حوادثی بیشتر آماده کنیم، گفت: در زلزله‌های اخیر در کشور تجربه نشان داده است شهرهایی که مقاوم سازی و بازسازی شده اند کمترین آسیب را از نظر جانی و مالی داشته اند.

وی همچنین با ابراز تأسف عمیق و همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با حادثه دیدگان زلزله اخیر در کشورهای ترکیه و سوریه تاکید کرد: این زلزله مهیب دل هر انسان دردمندی را آزرده می‌کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی هر گونه ارائه کمک به مردم و دولت این کشورها را دارد و هم اکنون نیز با تمام قوت پای کار آمده است.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کینه ورزی و توطئه‌های دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته گفت: نظام سلطه هر آنچه در توان داشت برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران به کار بست اما امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام قوت و توان به کار خود ادامه می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از حضور باغیرت و با بصیرت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد: حضور پرشور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کرد که این بصیرت و حضور مردم در لحظه‌های حساس وظیفه مسئولان برای خدمت رسانی را دوچندان می‌کند.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مدیریت بحران به ویژه در کشوری همانند ایران و با اشاره به زلزله خوی و زلزله ترکیه و سوریه تصریح کرد: این وقایع هشداری است که باید آمادگی‌های خود را بیش از گذشته حفظ کنیم و مقابله با حوادث طبیعی نیازمند یک نگاه به روز و نه سنتی است و باید ابعاد این حوادث با کمک مهارت‌های مدیریتی، انسانی، نرم افزاری و تجهیزاتی کنترل شود.

گفتنی است اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ از بیست و پنجم تا بیست و هفتم بهمن در بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارتاپی دانش بنیان، جشنواره فرهنگی هنری و مانورهای مقابله با حوادث طبیعی با همت وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز