خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین رونمایی از ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی گروه فولاد خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۱۵

امین ابراهیمی مدیرعامل از برگزاری آیین رونمایی ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی گروه فولاد خوزستان در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی که برای اولین بار در جهان به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته شده، خبر داد.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط‌عمومی ضمن اعلام این مطلب افزود: سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد از ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی خوزستان و با حضور تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برگزار می‌شود.

ابراهیمی شناسایی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان به همراه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان را مهم‌ترین اهداف نمایشگاه دانست و افزود: توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش ارزبری و اشتغال‌زایی دیگر اهداف پرداختن به بومی‌سازی است. شرکت فولاد خوزستان همواره در ایجاد بستر برای شرکت‌هایی که توانایی طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت فولاد را دارند، پیشرو بوده است. نتیجه این اعتماد، بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه طی بیست سال گذشته و ۱۵۶۰ قطعه طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموعه فولاد خوزستان است.

مدیرعامل فولاد خوزستان برپایی نمایشگاه را فرصت مناسبی برای شناسایی و ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی دانست و اظهار داشت: در شرایطی که تحریم‌ها باعث بروز مشکلات مختلفی در تأمین قطعات‌ و تجهیزات مورد نیاز صنعت شده است، استفاده از ظرفیت های داخلی در ساخت قطعات، تجهیزات، ماشین آلات و مواد اولیه، ضرورتی انکارناپذیر است. بومی‌سازی علاوه بر اشتغال‌زایی و تکیه بر توان داخلی، افزایش بهره وری و سودآوری بنگاه‌های اقتصادی با کاهش هزینه‌های تمام شده را به دنبال دارد. نمایشگاه بومی‌سازی فرصتی برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات فعالان حوزه صنعت فولاد است. حمایت از ایده‌های نوآورانه، ایجاد فرصت برای سازندگان داخلی و تامین پایدار نیازمندی‌ها، مواردی هستند که فولاد خوزستان در سیاست‌گذاری مقوله‌ی بومی‌سازی دنبال می‌کند.

ابراهیمی در پایان از رونمایی دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی و ۱۵۶۰ قطعه‌ی بومی‌سازی شده گروه فولاد خوزستان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی برای اولین بار در جهان به دست متخصصان فولاد خوزستان ساخته شده است. در کنار رونمایی از این دستگاه، ۱۵۶۰ قطعه‌ی مورد نیاز صنعت فولاد که در دو سال اخیر در گروه فولاد خوزستان ساخته شده‌اند، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رونمایی می‌شوند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز