خبرگزاری کار ایران

نکونام: برای حقم دعوا می کنم و تعارف ندارم/ قرار نیست هر سال جام ببرم/ کارهای سپاهان را من انجام می دادم ضد فوتبال بودم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۴۴۲

سرمربی فولاد خوزستان می گوید بعضی به مذاقشان خوش نمی آید که او موفق شود.

به گزارش ایلنا،  جواد نکونام پس از شکست یک بر صفر فولاد مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: در بازی با تیمی چون سپاهان اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنید تنبیه می‌شوید و به قیمت از دست دادن سه امتیاز تمام می‌شود. امروز دیدید که سپاهان ما را بدون حمله و بدون یک موقعیت برد و توپ‌هایی از ما گل نشد و همه دیدند که از یک قدم و دو قدم درون دروازه نرفت و به تیر خورد. وقتی الان نگاه کردم دیدم خیلی خنده‌دار بود که توپ‌های ما گل نشدند.

وی ادامه داد: تیم‌ ما خوب بازی کرد. بازی‌های سپاهان را که در گذشته دیدیم، همه تیم‌هایی که جلوی این تیم بازی کردند، واقعاً تسلیم بودند، اما ما امروز حداقل باید دو گل می‌زدیم. این حداقل کاری بود که باید اتفاق می‌افتاد. فوتبال همین است و امروز زشتی فوتبال را دیدیم و باعث شد روی یک اشتباه و یک لحظه غفلت بازی را از دست داده و سه امتیاز بازی را به حریف بدهیم. در بازی یک صحنه است که اتفاق می‌افتد و به داخل و بیرون 18 قدم کاری نداریم، ولی زاهدی‌فر به نفع سپاهان خطا می‌گیرد که خنده‌دار است. تیم حریف وقت تلف می‌کند و مربی‌شان می‌گوید که بخواب روی زمین، پنج تعویض ما کردیم و سپاهان هم تعویض داشت، ولی داور فقط پنج دقیقه وقت اضافه می‌گیرد. هفته قبل هم 9 دقیقه وقت اضافه گرفتند و ما در دقیقه 10 گل خوردیم. در فوتبال وقتی می‌خواهید ببرید باید خیلی از چیزها را کنترل کنید.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تأکید کرد: من به باشگاه هم گفتم که در بازی با تراکتور و سپاهان به مشکل می‌خوریم. مگر می‌شود که در یک نیم‌فصل زاهدی‌فرد برای ما سه بار قضاوت کند؟! او امروز علناً نشان داد که با تیم فولاد مشکل دارد. مربی وقتی به بازیکنش می‌گوید بخواب روی زمین مربی باکلاس می‌شود، ولی جواد نکونام وقتی بازیکنش روی زمین می‌افتد ضدفوتبال و لجن می‌شود! امروز سپاهانی‌ها مدام روی زمین می‌خوابیدند! من نمی‌دانم چه چیزی به داخل زمین پرت شد، ولی از روی نیمکت‌شان  تیم را بیرون کشیدند. من اگر این کارها را می‌کردم مربی بد می‌شدم و ضدفوتبال. همه تیم‌ها این کارها را می‌کنند و هیچ مربی نمی‌تواند بگوید که این‌طور نیست. در فوتبال ایران باید برای برد و باخت دعوا کنید. با داور، کمیته انضباطی و ... همه‌اش جنگ و دعواست. امروز دیدیم که سپاهان صدرنشین با این شرایطی که دارد وقت تلف می‌کرد تا بازی را ببرد.

نکونام خاطرنشان کرد: من درباره داور بازی با باشگاه صحبت کردم و باشگاه باید قوی‌تر عمل می‌کرد. کسی دلش برای فولاد خوزستان نمی‌سوزد. فوتبال برای چهار یا پنج تیم است و همه چیز تحت کنترل است. کارها و صحبت‌هایی که مربیان دیگر می‌کنند ما اگر انجام دهیم همین جا حکم می‌برند و وسط زمین اجرا می‌کنند. ما یک بازی را بردیم یک هفته برای ما حاشیه درست کردند، آقا باختید، ناراحتی ندارد. متأسفانه یک هفته برای ما حاشیه درست می‌کنند، برو و بیا و بعد از آن هم زنگ می‌زنند عذرخواهی می‌کنند. این اتفاقی که افتاد امیدوارم باعث شود که بتوانیم کنترل بیشتری داشته باشیم. در بازی قبل در دقیقه 100 باختیم و امروز هم دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد. در فوتبال همه چیز در زمین اتفاق نمی‌افتد، باید رسانه، داور، کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را داشته باشیم. همه تیم‌ها این کارها را می‌کنند و برای بردن جنگ و برنامه‌ریزی دارند. تیم من زحمتش را کشید و ممنون بچه‌هایم هستم. تیم سپاهان بدون موقعیت اهواز را ترک کرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: عارف آغاسی را روز قبل از بازی به ما می‌گویند که 4 اخطاره است. ایوب را هم امروز نداشتیم و برای پست دفاع وسط نژادمهدی و حزوباوی را داشتیم که خوب هم بازی کردند. فولاد تا 10 سال آینده دو دفاع وسط جوان دارد که سال‌ها برای این تیم بازی خواهند کرد. ما باید از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و سه امتیاز بازی را از دست دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که «شرایط فولاد برای بازی با الفیصلی عربستان چگونه است؟»، اظهار داشت: من همیشه راست گفته‌ام. شرایط ما ایده‌آل نیست. ما نمی‌توانیم مهاجم تعویض کنیم و یاری نگرفتیم. چیزی وجود ندارد که بخواهد باشگاه بازیکنی برای پست مهاجم بگیرد. ما صحبت کرده بودیم و قرار بود مهاجم بگیریم و در نیم‌فصل فقط گفتند که باید مدیریت هزینه شود. لیست‌مان یک نفر جای خالی داشت و سه بازیکن مصدوم دادیم. جای آنها باید بازیکن می‌گرفتیم که نتوانستیم این کار را انجام دهیم و نیاز به جذب بازیکن داریم، ولی به ما اعلام کردند که مشکلاتی سر راه‌مان هست و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. من هم به باشگاه گفتم که مشکلی نیست و ما نمی‌توانیم در سه جبهه بجنگیم و باشگاه هم از من توقعی نداشت، همین که جایگاه‌مان را بتوانیم ثبات دهیم و بازی‌های خوب و قابل قبول انجام دهیم باعث موفقیت ماست. درست است که دو سه بازیکن گرفتیم، ولی کاری را که باید انجام بدهیم، انجام ندادیم و در شرایطی که نیاز به فوروارد داشتیم نتوانستیم مهاجم جذب کنیم.

نکونام در واکنش به این موضوع که علی‌رغم اینکه فولاد مقابل سپاهان خوب بازی کرد، ولی هواداران این تیم بعد از گل حریف شروع به اعتراض کردند، گفت: من به نظر هواداران احترام می‌گذارم. کارم مربیگری است و اینجا دو تا جام گرفتم و به آسیا رفتیم. ما کارمان را انجام می‌دهیم و توقعی نداریم که کسی از ما تشکر کند و به‌ به و چه چه بگوید. فوتبال همین است و بالا و پایین زیاد دارد.

وی درباره اینکه هواداران فولاد انتظار دارند این تیم فوتبال هجومی ارائه کند، خاطر نشان کرد: شما نسبت به داشته‌های‌تان فوتبال بازی می‌کنید. من چه به بازیکن بزرگسال بازی بدهم و چه به بازیکن امید، ته فوتبال این است که ما باید نتیجه بگیریم. فوتبال منطق دارد و هواداران احساسی صحبت می‌کند. امروز سپاهان دفاع و وقت تلف کرد و بازی را خواباند و سه امتیاز را گرفت. فوتبال قانون خودش را دارد و شما باید بازی را ببرید. سپاهان سال‌هاست که برنامه ریزی می‌کند که جام بگیرد، ولی هنوز نتوانسته است قهرمان شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره اینکه نیمکت این تیم آرام نیست، تصریح کرد: الان نیمکت سپاهان را دیدیم. نیمکت پرسپولیس و استقلال را هم دیدیم. همه نیمکت‌ها را دیدیم. جواد نکونام یک آدمی است که با کسی تعارف ندارد و کارش را انجام می‌دهد و برای حق تیمش هم با همه دعوا می‌کند. این چیزی است که به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید، چرا؟ چون نکونام دارد موفق می‌شود. در این موفقیت مطمئن باشید دشمن هم دارم. من به همه آنها احترام می‌گذارم، من شش سال است که مربیگری کرده‌ام و تا الان همیشه موفقیت داشته‌ام. قرار نیست که هر سال جام بگیرم و هر بازی را ببرم. فوتبال را باید منطقی نگاه کرد و دشمنان و کسانی که منتظر این هستند که فولاد نتیجه نگیرد، می‌توانند منتظر بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز