خبرگزاری کار ایران

شهردار مهدیشهر خبر داد:

82 درصد بودجه سالجاری محقق شده است/ 10 میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۴۷۱

شهردار مهدیشهر از تحقق ۸۲ درصدی بودجه سالجاری شهرداری خبر داد و افزود: برای سال آینده پیشنهاد شهرداری به شورای ۸۱ میلیارد تومان است که در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا شربتدار شهردار اظهار کرد: تا این لحظه میزان بدهی شهرداری مهدیشهر به پیمانکاران در حوزه خدماتی و عمرانی حدود ۱۰ میلیارد تومان است و در یک سال اخیر میزان عملکرد عمرانی پروژه های شهرداری ارزش ریالی ۴۵ میلیارد تومانی را داشته است که جزئیات آن به دستگاه‌های نظارتی مربوطه ارسال شده است.

شهردار مهدیشهر در تشریح پروژه های دهه فجر سالجاری و پروژه های در دست اقدام شهرداری ، گفت:  یکی از مهمترین پروژه‌های  اصلی شهر به لحاظ ترافیکی و پدافندی  اجرای کنارگذر های شرقی غربی، میدان فردوسی است که اجرای کنارگذر غربی آن شروع شده و در حال انجام است و برای ساماندهی ترافیکی ضرورت داشت که در حال حاضر مجوزهای لازم برای افتتاح آن اخذ شده است.

وی اظهار کرد: تعویض جداول میاین و بلوار های سطح شهر، اجرای جدول های سنگی، اجرای ست های پلی اتیلن، و راه اندازی سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی میان شهرداری و شهروندان، احداث آبنما های سطح شهر در راستای زیباسازی فضای شهری، اجرای آسفالت سطح شهر به میزان ۶۲۵۰۰ متر مربع در مناطق کم برخوردار، از دیگر پروژه های این ایام است.

شربتدار تصریح کرد:  کلنگ‌زنی مربوط به دو  بوستان به نام  "مهر و امید" و  احداث پل عابر هوایی در بلوار نماز که پس از اخذ مجوزهای لازم به صورت مشارکتی با پیمانکار آغاز خواهد شد ،پروژه هایی است که در دهه فجر  کلنگ زنی خواهد شد.

وی در خصوص پروژه های در دست اقدام شهرداری مهدیشهر، بیان کرد: مهمترین پروژه در دست اقدام، احداث کنارگذر های  بزرگراه های غربی و شرقی است که پس از مصوب شدن نامه اصلی این دو بزرگراه و اخذ اعتبار و مساعدت مالی توسط نماینده  مردم در مجلس و فرماندار،  این دو پروژه در همین دوره مدیریت شهری به بهره برداری برسد و قطعا به عنوان یک محرکه اقتصادی برای شهر خواهد بود؛ همچنین   تداوم عملیات آسفالت درساختمان آرامستان جدید در حال تکمیل است و اجرای کف فرش و جداول در سطح شهر نیز از دیگر پروژه هایی است که در سال آینده همچنان تداوم خواهد یافت.

شهردار مهدیشهر افزود: تکمیل جاده سلامت شامل عملیات زیرسازی آسفالت اجرای جوی آب قله سنگ نصب پایه چراغ ها که ۸۰ درصد پروژه انجام شده است که پس از تامین روشنایی آن در چند روز آینده بهترین مکان برای تفریح و ورزش و پیاده روی خواهد بود با توجه به اینکه پارک مهرگان هم منابع آبی آن تامین شده است که این مجموعه می‌تواند یک کارکرد بسیار مناسب برای جذب گردشگر داشته باشد؛ همچنین  باغ راه را بند فاز یک ان اجرا شده  و فاز دوم آن که متصل  به مزار شهیدسقاییان و از آنجا به جاده سلامت است در سال آینده ادامه خواهد داشت.

شهردار مهدیشهر ادامه داد:  پروژه احداث پارک خانواده که در دوره مدیریت قبلی بنا به مشکلات حقوقی  با پیشرفت 30 درصدی، نیمه کاره رها شده بود، مشکلات حقوقی آن مرتفع و در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید که در حال حاضر جهت تجهیز پارک به غرفه و امکانات رفاهی بیشتر به بخش خصوصی واگذار گردیده است.

وی در خصوص تهیه طرح تفصیلی شهر مهدیشهر که در این دوره اتفاق افتاده است، گفت: طرح تفصیلی شهر به عنوان نقشه راهبردی شهر جهت تصویب به کمیسیون عمران شورای شهر ارسال شده است و مراحل تصویب آن در استان و شورای عمران و شهرسازی طی خواهد شد.

 شربتدار  با اشاره به تهیه برنامه راهبردی پنج ساله با افق ۲۰ ساله که به لحاظ قانونی شهرداری مکلف به تهیه  طرح ۵ ساله تهیه کند، اظهار کرد: دیدگاه شهرداری  این بود که این طرح پنج ساله در برنامه بیست ساله خلاصه گردد و برای اینکه افق 20 ساله در این طرح دیده شود کار تحقیقاتی زیادی روی آن انجام شد که در مراحل نهایی تصویب آن هستیم.

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه  طرح جامع گردشگری مهدیشهر نیز تصویب شده و به عنوان یک سند بالادستی در دستور کار است، گفت:  هم در برنامه پنج ساله و هم در طرح تفصیلی این موضوع لحاظ شده است.

وی با اشاره به تسویه  کلیه بدهی های تسهیلات بانکی شهرداری مهدیشهر و نداشتن هیچگونه  بدهی مالیاتی تسهیلاتی و بانکی در حال حاضر، افزود:  زیباسازی فضای شهری و کاشت گونه های گیاهی فصلی و ماندگار نیز آغاز شده است و تمهیدات خوبی نیز برای نصب المان های نوروزی پیش بینی  شده است.

شربتدار از  احداث و توسعه  مرکز پایش تصویری شهرداری مهدیشهر خبر داد و افزود: در حوزه ماشین آلات شهرداری نیز یک دستگاه کامیونت حمل زباله خریداری شد و ناوگان حمل و نقل شهرداری به یک دستگاه بالابر و جرثقیل تجهیز شد؛  همچنین در حال حاضر کارخانه آسفالت شهرداری که در گذشته با ظرفیت تولیدی بسیار پایین در حال کار بود و مشکلات متعددی داشت از طریق بخش خصوصی در حال بروز رسانی است که در آینده نزدیک نیازهای آسفالت شهر مهدیشهر و حتی اطراف شهر را تامین خواهد کرد.

شهردار مهدیشهر با اشاره به اینکه اجرای شبکه آب خام و سیستمی کردن آبیاری قطره ای در دستور کار جدی این شهرداری می باشد، گفت: از آنجا که تاکنون تامین منابع آبی به صورت تانکری انجام می شده است و حجم قابل توجهی آبیاری قطره ای نیز صورت گرفته است،  پیش بینی می شود تا چند سال آینده کل سطح شهر مهدیشهر به آبیاری قطره ای تجهیز شود.

وی در خصوص مسکوت ماندن  تهیه طرح هدایت آب های سطحی در ادوار گذشته، گفت: در همین راستابا انتخاب مشاور،  مطالعات تحقیقاتی و زمینه ای با توجه به توپوگرافی سطح شهر، انجام شده است و تا پایان سال این طرح، تکمیل و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز