خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۸۲

دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت در مشهد برگزار شد. 

در این مراسم پس از ابتهال‌خوانی و قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، محسن مرادی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس) در سخنانی کوتاه ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از برگزاری دوره دوم این جشنواره در سی نقطه از کشور خبر داد و بر رویکرد جدید این دانشگاه در ترویج باورهای دینی و معارف اهل بیت (ع) تاکید کرد. 

در ادامه، حسین باغ‌گلی (معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد) برخی از ویژگی‌های این جشنواره در توانمندسازی گروه‌های مختلف کاری و دانشجویی با استفاده از رویکرد تخصصی‌سازی را برشمرد. 

در ادامه مراسم، پس از اجرای سرود سلام فرمانده توسط ابوذر روحی، سیدجواد جعفری (مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت و دبیر جشنواره) گفت: انتخاب زمان برگزاری جشنواره از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان، یادآوری مفهوم انتظار و به یاد خدا بودن است. 

وی ادامه داد: ایده برگزاری جشنواره که با حمایت‌های آقای طهرانچی، ریاست دانشگاه آزاد، همراه شد با برخورداری از این حرکت معنوی از ۱۰ استان به ۳۱ استان نشان از همین مبنای فکری دارد. 

دبیر جشنواره؛ بر توسعه زیرساخت‌ها و توسعه فعالیت‌های جشنواره در دوره دوم و همکاری نهادهای مختلف از استانداری، فرمانداری و شهرداری مشهد تا آستان مقدس امام رضا (ع) و نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و خیران تاکید و از آنها قدردانی کرد. 

وی با بیان این مطلب که چالش توانمند شدن در زندگی واقعی موجب شده بسیاری از فعالیت‌های کشور از سرمایه‌های فرهنگی و تمدنی عاری باشد، اظهار داشت: از همین رو در این جشنواره کارگروه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون تشکیل و فعال شد. 

در ادامه مراسم، شعرخوانی در مدح امام علی (ع) با اجرای شاعر اهل بیت (ع)، مسعود یوسف‌پور برای دقایقی حاضران را به وجد آورد که با تشویق حضار همراه شد. 

در این مراسم همچنین محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد نیز حضور یافته و با برشماری تفاوت‌های میان علم در غرب و حوزه اسلامی، امامت را پل واسط رسیدن به علم کامل عنوان کرد. 

سپس حجت‌الاسلام محمد شریفانی (مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد) با تاکید بر لزوم برپایی شعائر دینی، ائمه اطهار و اهل بیت (ع) را قله شعائر عنوان کرد و افزود: وظیفه ما تعظیم شعائر اهل بیت (ع) است و در این مسیر باید پا را از فعالیت‌های فردی فراتر گذاشت و به عرصه فعالیت‌های اجتماعی شد. 

سخنران پایانی مراسم، ادگار روبین بود. وی که پس از اسلام آوردن نام خود را سهیل اسعد گذاشته است، موسس مرکز اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه آمریکای لاتین است. این استاد دانشگاه از تجربیات خود در زمینه ترویج اسلامگرایی در کشورهای آمریکای لاتین خاطراتی را برای حضار بیان کرد.

در ادامه فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره کارآفرینی و لزوم ایجاد اشتغال در کشور قرائت شد. 

اجرای مشاعره و اهدای جایزه به برگزیدگان دومین دوره جشنواره امامت و مهدویت بخش پایانی مراسم بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز