خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

شعار ما باید فراهم آوردن زیست کریمانه برای دانشجویان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۴۸

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: شعار ما باید فراهم آوردن زیست کریمانه و امکانات لازم برای تامین آرامش و نشاط فرهنگی برای دانشجویان باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، عباس شیراوژن در آیین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی، رفاهی و خوابگاه های دانشجویی در ۲۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، اظهار داشت: نیازهای جدی در حوزه اسکان، خوابگاه های دانشجویی و تغذیه وجود دارد که با حضور مدیران جهادی، با انگیزه و تحول گرا در دانشگاه ها و عزم و اراده و توجه ویژه وزیر بهداشت در مسائل فرهنگی و معیشتی برطرف می شود.

وی افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی و دانشجویی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که امروز نیز ۲۸ پروژه عمرانی، افتتاح شد. در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات فراوانی در حوزه رفاهی دانشجویان انجام شده که دو برابر شدن کمک هزینه های تحصیلی برای دستیاران، افزایش کمک هزینه دانشجویان، کارورزان، فوق تخصص ها و ودیعه مسکن متاهلین بخشی از آنها است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت ها، متناسب با گام اول انقلاب اسلامی بوده اما دانشگاه های تراز گام دوم انقلاب، نیاز به جهش و حرکت پرشتاب در عرصه رفاهی دانشجویان و فرهنگی دارد تا نخبگان علمی و جوان، گرفتار تخلیات و رویاپردازی عده ای کم لطف به وطن نشوند و ناکجاآبادها را به اشتباه برای خدمت گذاری، انتخاب نکنند.

شیراوژن تاکید کرد: در کشور حداقل به 15 هزار تخت خوابگاهی و 5 هزار واحد متاهلی در حوزه علوم پزشکی نیازمندیم که با حرکت ملی و حمایت های مجلس و دولت، این کمبودها برطرف خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی دارد چون انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه گذشته رخ داده و از یک کشور وارد کننده خدمات سلامت به قطب علمی در آموزش، بهداشت، درمان و تحقیقات پزشکی تبدیل شده ایم.

وی ادامه داد: پیش نیاز تداوم پیشرفت های حوزه سلامت، تکریم و حمایت از منابع انسانی است که دانشجویان علوم پزشکی بهترین منابع انسانی برای آینده نظام سلامت و استعدادهای ناب خانواده های ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز