خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی از سامانه پرسا مطرح شد:

آقامحمدی: ۲۰۰هزار فرصت شغلی خالی در استان تهران وجود دارد / مرتضوی: با سامانه پرسا امکان برنامه‌ریزی برای حل مسائل بازار کار و جامعه بوجود می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۸۸

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ما در وزارت کار آمار و پروفایل بیکاران را نداریم و اطلاعاتی از توانمندی و شرایط هر بیکار را نداریم. این درحالی است که در بسیاری از کشورها جابه‌جایی بین استانی افراد شاغل و بیکار هم ثبت می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از  از سامانه پُرسا (سامانه پرسش‌نامه‌های رفاه و سلامت اجتماعی) بعد از ظهر امروز در محل وزارت تعاون و رفاه اجتماعی با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، علی آقامحمدی(مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) و معاون رفاه اجتماعی و معاون توسعه و کارآفرینی این وزارتخانه برگزار شد.

داریوش ابوحمزه(معاون رفاه اجتماعی وزیر کار) با معرفی ابتدایی از این سامانه اظهار کرد: در موارد آسیب‌های اجتماعی مثل کودکان کار، شناسایی کارگران ساختمانی برای بیمه، بازرسی‌های میدانی بازار کار و اشتغال و افراد تحت پوشش صندوق‌های حمایتی نیاز به نظارت میدانی گسترده‌ای دارند، لذا برای نظارت بهتر و مشاهده سوابق به صورت گرافیکی به این سامانه انباشت داده نیاز داریم. 

وی افزود: این سامانه با امکان اضافه کردن عکس، فیلم و اطلاعات توسط بازرس میدانی در اپلیکیشن، امکان پر کردن پرسشنامه توسط پرسشگر و بازرس از مسیر این سامانه ممکن می‌شود. ضمن اینکه امکان نظارت بر پرسشگران و بازرسان و صحت سنجی داده‌ها برمبنای نقشه محدوده‌های شهری را داریم‌.

در ابتدای این نشست صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما متاسفانه دچار پراکندگی و عدم انسجام داده‌ها و اطلاعات را داریم. ما در وزارت کار آمار و پروفایل بیکاران را نداریم و توانمندی و شرایط هر بیکار را نداریم. این درحالی است که در بسیاری کشورها جابه‌جایی بین استانی افراد شاغل و بیکار هم ثبت می‌شود‌. 

وی با بیان اینکه نظم و تجمیع اطلاعات امکان برنامه نویسی و برنامه ریزی و موفقیت اجرای برنامه‌‌ها را از طریق سامانه‌هایی مانند پرسا تضمین می‌شود، اظهار کرد: خشوبختانه معاونت رفاه وزارت کار گام‌های خوبی در این راستا برداشته‌اند.

علی آقامحمدی(مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جهت‌گیری وزارت کار امروزه خوشبختانه شناسایی و رصد آسیب‌های اجتماعی و شناخت واحدهای فعال است و این پیشرفت بزرگی است. 

وی افزود: ما امروزه در وزارت کشور نیز وظایف شناسایی شاغلین و صاحبان مسکن و حتی بررسی سطح تغذیه و سلامت را (که از تکالیف قانون اساسی است) از طریق سامانه‌های ۲۰۲۰ انجام می‌دهیم. ضمن اینکه به مرحله تعریف پنجره واحد خدمات و اطلاعات دولت رسیدیم و اطلاعات لازم برای فعالیت دستگاه‌ها را جمع آوری کردیم. 

آقا محمدی تصریح کرد: در تهران اکنون وزارت سمت ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سطح شهر و شهرک‌های صنعتی شناسایی کردیم که نیرو برای آن نیست. برعکس شهرستان‌هایی کمبود فرصت شغلی داریم. ما باید بیکاری را به صورت «بیکار ثبتی» در دستور کار قرار دهیم و اخذ آمار بیکاری روشی چندان دقیق نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز