خبرگزاری کار ایران

آغاز دوباره اعتراضات کارگران بخش خدمات رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۷۶

معترضان در سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی خواستار اعتصاب سراسری کارگران و کارمندان و معلمان در انتهای هفته جاری هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری اسرائیل-تایمز، به نظر می‌رسد تظاهرات پراکنده ضد دولتی نیروی کار شرکت‌های های-تک و کارمندان صنایع پیشرفته در کنار بخشی از کادر درمان و معلمان فعال در مناطق اشغالی فلسطین ادامه دارد. 

همزمان با دور اول رای گیری در مورد پیشنهادهای حقوقی دولت درباره منع سرمایه‌گذاری یا کنترل شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی، در مجلس رژیم صهیونیستی (کنیست) سازمان دهندگان تظاهرات‌ها به جمع آوری امضا علیه دولت نتانیاهو اقدام کردند. 

رهبران معترضان خواستار اعتصاب سراسری کارگران و کارمندان و معلمان در انتهای هفته جاری هستند. 

معترضان همچنین می‌خواهند تظاهرات گسترده‌ای مقابل پارلمان این رژیم یا همان کنیست در پایتخت رژیم صهیونیستی در هفته آینده برنامه‌ریزی کنند و در آن به‌عدم افزایش حقوق نیروی کار خدماتی در این کشور مطابق با تورم اعتراض کنند. 

سازمان دهندگان تظاهرات گفتند که ده‌ها سازمان از جمله شرکت‌ها و گروه‌های جامعه مدنی به اعتصاب برنامه‌ریزی شده پیوسته‌اند. 

موشه یعلون، وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی، یکی از مخالفان برجسته دولت نتانیاهو اخیرا گفته است: «کشور اسرائیل در یک بحران رهبری و سیاسی قرار دارد که از زمان تشکیل این کشور تاکنون سابقه نداشته است». 

بسیاری از شهروندان نگران آینده دولت هستند. یعلون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: حکومت اکثریت ظلم اکثریت نیست، و قانون محدودیت سرمایه‌گذاری خارجی برای کسب و کارهای بومی اسرائیل یک کودتای درون حکومتی است. 

گیلاد کاریو، حزب کارگر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه خواستار اعتصابات کارگری و اعتراضات گسترده شد، و گفت: دولت رأی گیری در کمیته داخلی خود درمورد اصلاحات قضایی که کسب و کارهای های-تک را تهدید می‌کند را متوقف و به وضعیت کارگران و کارمندان رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز