خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان:

20 هنرمند صنایع‌دستی قزوین در نمایشگاه تهران حضور پیدا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۱۳۹

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: 20 هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین با معرفی و نمایش آثار هنری خود در سی‌و‌ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور فعال دارند.

به گزارش ایلنا، سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر گفت: هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی قزوین در این نمایشگاه نیز مانند سال‌های گذشته با هدف بازاریابی و ترویج این صنعت در کنار  تولید زنده محصولات مختلف، آثار هنری خود را به‌معرض نمایش می‌گذارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: در طول مدت برگزاری نمایشگاه ۴ هنرمند در رشته‌های چرم دست‌دوز، تراش شیشه، گره‌چینی و سفال‌گری در غرفه قزوین واقع در سالن شماره ۴۱ با عرضه و نمایش آثار خود حضور دارند و در کنار آن‌ها هر روز دو ورک‌شاپ در رشته‌های مختلف سفال، قلم‌زنی، نگارگری، چادرشب‌بافی، آیینه‌کاری، رودوزی‌های الحاقی، زره‌بافی، تراش سنگ و زیورآلات سنتی با حضور هنرمندان این رشته‌ها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در سالن‌های ۸ و ۹ این نمایشگاه نیز ۴ غرفه به هنرمندان اختصاص یافته که آثار خود در رشته‌های منبت چوب، رودوزی‌های سنتی، خراطی و گلیم‌بافی را به‌معرض نمایش می‌گذارند.

حصاری با بیان اینکه هنرمندان استان در سالن ۲۷ نمایشگاه نیز حضور دارند، خاطرنشان کرد: در سالن ۲۷ یک غرفه به هنرمند دارای درجه هنری در رشته زیورآلات هنری اختصاص یافته است و روزانه دو هنرمند نیز به اجرای زنده تولید آثار خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران با حضور ۲۰۰ شرکت فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان آغاز به کار کرده و تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز